ik vertrek 6 januari met een vriendinnetje voor een paar maanden naar Azie. Nou hadden wij het plan om vanaf Kuala Lumpur met Airasia(echt heel goedkoop) voor een dag of 8 naar Java te vliegen(retourtje Jakarta). Mijn vraag is alleen: kan je in een dag of 8 (10 dagen moet qua planning ook nog lukken) wat van Java zien of is dat echt te kort? Als dit wel kan, wat zijn dan de hoogtepunten die we in die paar dagen echt niet mogen missen? En anders is misschien Sumatra of Bali een betere optie voor deze relatief korte tijd?
Dag 1 vertrek uit KL vroeg in de ochtend . In de middag kleine toer Jakarta .
Dag 2 vertrek naar Bandung via Bogor , met huurauto a 40-50 euro/ perdag .
In Bogor , 2-3 uren de Plantentuin bekijken.
Daarna via Puncak Pas (lunch) naar Bandung .
Dag 3 Bandung en omgeving bekijken . Tangkuban Prahu , Ciater etc
Dag 4 met de 1ste trein naar Jogja . Middag / avond toer in Jogja .Probeer de Kraton bezoek in te lassen .
Dag 5 naar Borobudur , Prambanan tempels evt naar Solo (ongeveer 60 km van Jogja) Dag 6 naar Malang / Batu (logeren).
Dag 7 dag naar Malang - Surabaya .
8de Avond met de vliegtuig naar Jakarta
9de Dag stadstour- bezoeken van Malls.
Of je gaat op de 6de dag vliegen (?) naar Surabaya .
Of een paar dagen Bali pakken , je vliegt dan van Jogja naar DPS ipv Surabaya.
En dan s’avonds (?) terugvliegen naar Jakarta .
ontzettend bedankt voor deze super goede planning!!!
Kan je niet toevallig mee als gids:) (nee hoor grapje)
We gaan nu waarschijnlijk 10 of zelfs 11 dagen, dus dan komt het zeker helemaal goed en dan is het waarschijnlijk allemaal wel iets relaxter;)!
Hoi Lisanne,
ik zou vanaf Yogya(dag 6) naar Bali vliegen voor een dag of 4, als je echt de highlights wilt zien. Het hindoeïstische Bali verschilt toch wel erg van Java en is zeer de moeite waard. Om nog wat efficiënter te vliegen kunnen jullie ook vanaf Surabaya/Denpasar naar Kuala Lumpur. Je koopt dan gewoon een enkeltje naar Jakarta.
bedankt voor je reactie! Echt wonderbaarlijk hoe snel je op dit forum antwoord krijgt op vragen, heel fijn! Heb het even bekeken met die enkeltjes, maar dat komt toch best wat duurder uit. Daarnaast ben ik een paar jaar geleden al 4 weken op Bali geweest, inderdaad echt een heerlijk eiland! Dus denk dat we het toch alleen bij Java houden. Ik kan niet wachten om te vertrekken!!!
Nogmaals bedankt voor deze snelle reactie!
Lisanne