Die vluchtboekingswebsites passen zichzelf tegenwoordig zo vaak aan dat het wel heel lastig is om een beetje leuke prijs vast te leggen. Maar het is gelukt, om 0500 uur 's morgens. We vliegen met Korean Air een open jaw Ams-Jakarta en Denpasar - Ams over Seoul. Kijken of ze net zo goed zijn als 22 jaar geleden
.
We hebben bijna 4,5 week om in te vullen juli - augustus, dus ik doe graag een beroep op de wisdom van de crowd. Mijn laatste eigen ervaring in Indonesië dateert van 1991. We gaan met twee volwassenen en twee kinderen, 11 en 10. Vragen die opborrelen;
- Hoe zit het met de kosten, wat ben je per dag ongeveer kwijt, hoe vergelijkbaar is het met Thailand? Ik lees bij Lonely Planet dat het goedkoper moet zijn dan de omliggende landen, maar dat zie ik niet terug op de hotelbookingsites.
- We komen om 2035 's avonds aan na een reis van dik 20 uur. Hotel in de buurt van Vliegveld. Of toch Jakarta in.
- Is Jakarta eigenlijk wel de moeite waard of kunnen we van de luchthaven net zo goed meteen door naar meteen door naar Bogor?
- Van Bogor naar Bandung of nog iets tussendoor?
- Is de trein van Bandung naar Yogjakarta nog steeds verplicht?
- Surakarta vond in 1984 best leuk. Is dat nog steeds het geval?
- Hoe verder over Oost Java?
- Wat moeten we op Bali vooral doen en laten?
- Weet iemand een leuke duikschool met nederlandstalige instructie waar ze ook junior PADI geven?
- Wat kost een dag een auto met chauffeur tegenwoordig?
- En verder zijn alle (accomodatie) tips natuurlijk van harte welkom.
Bij voorbaat dank,
Hans