Japan kerstvakantie

hallo,
via de side heb ik reeds drie nachten geboekt in het oak-hotel,hopelijk valt dat mee.
Zou dit hotel ook goed zijn rond 30+31 +1 januari, of boek ik beter een hotel in een ander district?
Ik zou ook een treinkaart voor veertien dagen bestellen,heb je praktische informatie om dan via een paar tussenstops naar Kyoto te geraken?
Is er iets speciaals als je ook jarig bznt op de dag van de keizer?
Groetjes,
James3

Houd er wel rekening mee dat de tijd rond nieuwjaar in Japan zo’n beetje de drukste tijd is vor de Japanners zelf. Drukker dan in de zomer! Vrijwel alle bedrijven gaan in de eerste week van het nieuwe jaar dicht en hebben de Japanners vakantie om het nieuwe jaar te vieren. Veel hotels zitten vol en ik vraag me dan ook af of je wel zo gemakkelijk een hotel kan boeken. Je kunt in ieder geval zo snel mogelijk zijn.

Met de JRP pass kun je ook gebruik maken van de Yamanote lijn waarmee je vrijwel in elke wijk kunt komen (wellicht is het wel voordeliger om de tijd in Tokyo dagpassen voor Yamanote te nemen). De locatie van een hotel bij een station lijkt me dan ook belangrijker dan in welke wijk.

Op Belgie is pasgeleden “Tokaido” uitgezonden; de reis tussen Tokyo en Kyoto volgens de oude weg. Het verhaal verteld de reis van de beroemde Japanse houtdrukkunstenaar Ando Hiroshige. Het is een tocht tussen het traditionele en moderne Japan. Het is een mooie serie die misschien nog op DVD wordt uitgegeven. Maar je kunt de afleveringen nog bekijken op het Belgische uitzending gemist. De moeite waard!

De Tokaido lijn is de belangrijkste hoofdlijn van de Japan Railways langs deze route zodat deze serie antwoord kan geven op je andere vraag.

bedankt.
Nu ik heb alvast een paar nachten in het oahotel geboekt.

bedankt voor uw tip,heb alles kunnen regelen
dank