Beste wereldreizigers. Ik ga 30 nov. a.s naar Japan. Ik wil eigenlijk een paar dagen naar Hakone(nabij Tokyo en Mnt Fuji) voor ik naar Tokyo ga , maar vraag me af of er wel genoeg te beleven is in december. Is het misschien al te koud om te hiken in de buurt van Mnt Fuji. Tevens wil ik daar een japans badhuis bezoeken.
Heeft iemand hier in de buurt al eens rondgereisd ?
En heeft er iemand ervaring met karate of kendo dojo’s bezoeken in Tokyo ?
Ook zou ik in Tokyo eens een rommelmarkt willen bezoeken om wat snuisterijen bij elkaar te sprokelen.
Zijn die er en zo ja waar ?
Wat is te koud? Mt. Fuji beklimmen zal in december geen optie meer zijn, maar Hakone zou volgens mij nog prima te doen moeten zijn. Je zal niet hoeven rekenen op een pak sneeuw of zo, ik verwacht eerder iets van een graad of 10. Ik ben er alleen als dagtrip vanuit Tokyo geweest, dus over accommodatie kan ik je weinig zinnigs vertellen.
Wat betreft rommelmarkten, zelf ben ik er bij toeval eentje tegengekomen, op zondagochtend op de toegangsweg naar de Yasukuni Jinja. Twee andere waar ik nog niet geweest ben:
[ul]
[li]Hanazono Jinja Flea Market (Shinjuku, elke zondag)[/li][li]Oedo Antique Market (bij Tokyo International Forum, 1e en 3e zondag van de maand)[/li][/ul]
Hier staan er anders nog veel meer.
Bedankt ,
Ik ga ermee aan de slag.
Heb je toevallig in Tokyo ook zo,n Suica metropas gebruikt ?
Of heb je een suggestie hiervoor .
Ik neem wel zo,n ticket vanaf het vliegveld Narita naar Tokyo van 4800 yen.
Als ik het goed begrijp , is het een retourtje vliegveld en 2 dagen metrogebruik.
Afz. Theo
Ik heb steeds losse kaartjes gekocht, dat gaat toch vrij makkelijk. Er is inderdaad een “Suica & NEX”-kaart, die kost 5500 yen voor retour Narita Airport - Tokyo per Narita Express plus 1500 yen tegoed en 500 yen borg. In feite betaal je dan dus 3500 yen voor het retourtje Narita Express, terwijl dat normaal zo’n 3000 yen enkele reis is.
Klinkt op zichzelf dus als een prima deal. Echter, je zou ook met Keisei van het vliegveld naar de stad kunnen reizen, dat kan al voor 1000 yen enkele reis. Wat minder luxe en snel (al hangt het er ook vanaf waar je precies moet zijn, voor Ueno is Keisei handiger dan de NEX), maar dus wel een stuk goedkoper. En voor 2000 yen kan je dan zo’n losse Suica-pas kopen met eveneens 1500 yen tegoed plus die 500 borg.
Er zijn ook wel diverse passen voor onbeperkt gebruik van trein en/of metro binnen de stad, maar die zijn redelijk aan de prijs, dat haal je er alleen uit als je erg veel rond reist op een dag.
Domo arigato.