Japan, buiten de grote steden...

Hoi!

vraagje:

Als ik google op Tokio,Osaka, Hiroshima… Dan zie ik ( logisch) grote steden… ik ben op zoek in mijn reis in Japan naar countryside… dorpachtige plekjes etc…als je me n beetje aanvoelt… waar moet ik dan echt heen gaan? Ik wil ook heel graag echt Japans slapen, maar niet belachelijk duur… Iemand tips? Of n homestay?!( als dat laatste u erhaupt gebruikelijk in dit land)

Hoi,
als je echt Japans wilt slapen, dan kom je terecht in een ryokan of minshuku. Die zijn er in vele prijsklassen, met en zonder diner. In Kyoto heb ik een keertje op een prima plek voor redelijk goedkoop vlak bij het station een paar nachten in een ryokan overnacht, zonder eten (maar dat is hartje Kyoto totaal geen probleem).
Ik had die op booking gevonden, anders kun je wellicht op dezesite terecht.

Voor het dorpse idee zou je Tsumago- Magome(je kunt van de een naar de andere wandelen) of Takayamakunnen overwegen. Hoewel Takayama meer een stadje is, en Tsumago en Magome meer lijken op het Japan van vroeger.
Kijk anders ook eens naar Shirakawa-go, eventueel met overnachting.

Voor een andere aparte ervaring, kijk eens naar Koya-san. Probeer hier wel een overnachting in een tempel te regelen, heel apart!