Ik ben 30 jaar oud en heb het plan om een break van een jaar te nemen van mijn werkende leven. Dit betekent dat ik een working holiday permit in bezit heb, en nu in de fase zit waarin ik mij aan het orienteren ben voor tickets, reisroute ed. Plan is om in januari naar Sydney te vliegen.
Ik ben op zoek naar mensen in mijn leeftijdscategorie om ideeen en/of ervaringen uit te wisselen. Wellicht zijn er mogelijkheden om samen een gedeelte van de reis te ondernemen.
Hoi!
Ik vertrek over 2,5 week al! Ben 29 jaar en zal rond half januari eerst in Melbourne zijn ivm de australian open waarna ik door reis naar Sydney. Ik heb ook een mini break ingelast - wel maar 5 maanden. Dus mocht je tegen die tijd daar zijn, laat het me even weten. Kunnen we Misschien wat afspreken
Ik ben in january 2012 ook in Melbourne vanwege de Australian Open. Heb inmiddels wat kaarten, waaronder ook een finalekaart weten te bemachtigen. Misschien leuk om elkaar daar te treffen. Ben ook nog op zoek naar een place to stay. Dacht aan hostels of huren van iets.
Ik wil ook naar australie maar ik ga maar voor 2 of 3 maanden. Ik heb nog niets uitgestippeld dus wellicht kunnen we samen brainen over wat we gaan doen. Wellicht een stukje samen. Ik ben 27 jaar oud en kom uit de buurt van Eindhoven. Ik hoor graag van je wat je plannen zijn.
Hoi Ilona, ik vertrek 17 januari naar Sydney. Na verblijf hier is mijn intentie nu om te starten met route zuid-oost Australia (incl. Tasmanie) richting Melbourne. Laat me weten wat jouw plannen zijn. Wellicht leuk om voor mijn vertrek verder met elkaar van gedachten te wisselen en/of te kijken of onze routes elkaar mogelijk kruizen?!
Leuk! Ik (27) wil deze week mijn ticket boeken naar Sydney begin januari. Plan is dan 2 maanden in Australie te blijven. Ik wil ook nog niet teveel plannen, maar ben wel golbaal aan het orienteren om te weten wat handige plek is om terug te vliegen. Waar vandaan vliegen jullie terug? Wil in ieder geval richting zuiden;Tasmanie.
Leuk! Mijn intentie is om wat langer te blijven. Ik heb ook een retourtje Nieuw Zeeland. Ik vertrek later het jaar terug via Sydney. Wat voor jou een handige locatie is voor de terugreis, is denk ik mede afhankelijk welk gedeelte (en hoeveel) je van het land wilt zien in 2 maanden.
Ik heb ook nog geen vaste route uitgestippeld. Na aankomst in Sydney verblijf ik hier een weekje. 't plan is op dit moment om daarna naar het zuiden (Tasmanie en Melbourne) te trekken. Laat je het me weten als je je ticket hebt geboekt. Welicht leuk om via mail verder van gedachten te wisselen (tips!) en te kijken of we elkaar in januari mogelijk down-under kunnen treffen.
Ik vertrek 25 december en blijf t/m 25 februari. Ik blijf de eerste en misschien zelfs de eerste 2 weken in sydney bij familie. Van daar uit ga ik vanalles in de buurt bezichtigen. Daarna vertrek ik nar Melbourne omdat ik een dag naar de Australian open wil. Jullie interesse toevallig(of geven jullie niets om tennis?) van daar uit naar boven langs de kust en overal waar het mooi is onderweg stap ik uit. Heb wel al wat dingetjes wat ik zeker wil gaan doen maar heb nog geen vaste planning.
Laat maar weten of je zin hebt om aan te haken en samen een stukje te reizen.
Ik heb mijn ticket geboekt!! Ik kom 9 januari aan in Sydney.
Helemaal super de super Ben nu veel aan het lezen en orienteren en kom steeds weer op nieuwe dingen, dus ben er nog lang niet uit In eerste instantie dacht ik gelijk af te zakken richting Melbourne. Nu toch twijfel of ik niet eerst richting Byran Bay ga. Is ook best lastig inschatten hoeveel tijd t reizen kost.
Ilona, ben jij dan ook als ik aankom in Sydney? Marije, jij dus niet? Mijn plan is daar eerste dagen te blijven. Lijkt me heel leuk om even verder te mailen en eventueel stukje samen te reizen!?
Ik ben van op 27 december in Sydney en ik logeer dan een week bij een oom van mij. Echt heel relax!! Hij is er zellf niet maar ik mag zo lang blijven als ik zelf wil. Ik moet dus even bekijken wie er die week allemaal in zijn huis zijn. Dit kan zijn dat zijn zoon of dochter er zijn. Ouders zijn gescheiden vandaar. Als het me bevalt kan het zomaar zijn dat ik t/m 16 januari in sydney blijf, want mijn oom komt pas op 16 januari terug maar hij wil mij heel graag een beetje rondleiden in en rondom sydney.
Dus ik weet het nog niet precies, maar mijn gedachte was wel om in de eerste 2 weken naar het zuiden te trekken. Misschien alleen dagtripjes maar wellicht ook een paar dagen in een hostel en dan rond de 16de ga ik dus weer even terug naar sydney.
Ergens van 16 t/m 29 januari zit ik in Melbourne en daarna trek ik naar boven. Dus genoeg mogelijkheden maar ook ik heb nog niets vaststaan. Wat we wel kunnen doen is op 9 januari of 10 januari ergens afspreken. Dan heb ik al een beetje de stad verkend en kan ik je een dagje mee op sleeptouw nemen als je dat leuk vind.
Wat leuk om elkaars plannen te lezen en te kijken of we alvast via deze weg elkaar ergens kunnen treffen!
Voor zover ik kan lezen lijkt het erop dat mijn arrival net wat te laat is… ik kom 19 januari aan in Sydney via groepsreis van australian backpackers wat inhoudt dat ik 5 dagen in hostel daar verblijf. Ik heb van daaruit nog geen vastomlijnde plannen. Ik blijf jullie verhaal daarom zeker volgen voor de tips.
Toch nog een poging of we elkaar wellicht tweede helft van januari ergens kunnen treffen. Tasmanie staat op mijn lijstje, ook op die van jullie?
Lijkt mij zeker leuk om contact te houden!! Ik wil ook naar Tasmanie, dus wie weet kunnen we dat dan samen doen! Houd me maar op de hoogte van je plannen Marije.
Ilona, jou had ik geloof ik een berichtje gestuurd. Maar daar stond zoiets in dat het me super lijkt om bij aankomst al iemand te ontmoeten om samen de stad te verkennen, dus…laten we even verder kijken hoe en wat.
goed om contact te houden en te kijken of we elkaar wellicht in australie kunnen ontmoeten.
ik heb zojuist prive berichtje aan Ilona gestuurd met privemail en de suggestie om elkaar voor vertrek keertje persoonlijk te ontmoeten om verdere ervaringen uit te wisselen.
Gezellig dat afspreken. Hier wat data mijn voorkeur gaat uit naar de zaterdag of zondag want door de weeks is het echt niet mogelijk voor mij om af te spreken en zeker niet als ik nog een stuk moet reizen.
Ik stel voor om op zaterdag 19 of zaterdag 26 november af te spreken.
Ik zie jullie reactie wel tegemoet wanneer jullie kunnen en dan bekijken we dan wel welke plaats/locatie.
Ik zie dat wat jullie schrijven toch alweer een tijdje geleden is. Ik weet niet of jullie samen al plannen ed hebben?
Ik ben nl 29 jaar (jullie leeftijd dus ;)) en ik vertrek op 27 december naar Sydney
Ik zou zelf ook graag naar Tasmanie gaan, maar verder eigenlijk heel Australie, want ik ga nl voor 5.5 maand. Maar het maakt me niet echt uit waar ik eerst naartoe ga.
Mss vinden jullie het leuk om een 4e persoon erbij te hebben?? haha
Hoor het wel
Groetjes Sandra
Ik vertrek 18 jan voor de 3e keer naar sydney. Ben verslaafd geraakt en ookal heb ik nu maar 2,5 week, ik ga ervoor! Ik ben 33, maar jong van geest en in voor alles wat deze geweldige stad te bieden heeft. Ben nog meer verslaafd aan natuurschoon van de westkust, maar omdat ik in-between-jobs niet de wereld aan tijd heb houd ik het deze keer bij Sydney. Als er iemand in sydney is tussen 18 jan en 4 feb die in is voor verdieping van de stad of wat prsoonlijke reistips houd ik me aanbevolen voor een wijntje aan t water. Keep in touch! Grt
Wat een leuke plannen hebben jullie allemaal!
Ik ben Marleen (28 jaar) en woon in Zevenaar.
Ik vertrek op 25 september voor minimaal 5 maanden naar Australie.
Op dit moment staat mijn route nog niet vast. Ben benieuwd naar jullie route en misschien kunnen we een gedeelte samen reizen.