Graag hoor ik wie naar Jalapao woestijn geweest is en hoe dat is bevallen en of het de moeite waard is.
We zouden het willen combineren met Chapada Diamantina.
Ik hoor graag een reactie en tips
Liza
Graag hoor ik wie naar Jalapao woestijn geweest is en hoe dat is bevallen en of het de moeite waard is.
We zouden het willen combineren met Chapada Diamantina.
Ik hoor graag een reactie en tips
Liza
Chapada Diamantina ga ik minstens eens per maand heen, een absolute aanrader.
De duinen van de Jalapão staan op mijn ‘te doen lijstje’
valt inderdaad te combineren met de auto (als je over wat tijd beschikt, ongeveer 1.300km vanaf Salvador) of je kan gaan vliegen naar Chapada en dan naar Palmas (200km van de Jalapão), lijkt me een interessante uitstap waar je toch wel zo’n 10tal dagen kan mee bezig zijn (als je bvb een auto zou huren)
Benieuwd naar jullie bevindingen terzake
Tropische groet uit Salvador
Ivan
Bedankt Ivan voor je reactie.
Ik kan niet zoveel informatie vinden over Jalapao State park. Ik zie dat er een organisatie is die een safari maakt van 7 dagen. Ik vind dat te lang en wil weten of je ook in 3/4 dagen het park kan bezoeken. Kan jij mij daar wat over vertellen?
Is het goed te doen om in Palmas een auto te huren en naar Jalapao rijdt en vervolgens naar de Chapada en daarna te auto in te leveren in Salvador (of Lencois) om vervolgens verder te vliegen naar de volgende plek.
Kan je in 3 dagen de voornaamste plekken in de Chapade bezoeken vanaf Lencois?
Ik hoor graag van je.
Liza
ik ben er zelf nog niet geweest, uit wat ik ervan vond qua fotos en zo vond ik het (tot hiertoe … en misschien bewijzen jullie mij het tegendeel) niet echt een locatie waar ik absoluut heen wil
er zijn nogal wat websites met info over de Jalapao, zoals deze
Roteiros turisticos do tocantins
Guia do Jalapão
Tripadvisor
De site van Korubu met de 7 daagse safari zag ik ook, echter nog geen alternatieven gezien met kortere termijn gevonden.
Het probleem in Brazilië om een auto te huren in 1 stad en die af te geven in een andere zijn de zware terugvoerkosten.
Maar het kan. Eén van de betere en gekende maatschappijen is Localiza, zij hebben 2 kantoren in Palmas en diverse kantoren in Salvador dus met hen kan je idd huren in Palmas, de uitstappen in Tocantins / Jalapão doen en dan verder rijden naar Chapada Diamantina / Lençois om uiteindelijk door te reizen naar Salvador waar je de auto kunt inleveren (vlakbij de luchthaven) en verder vliegen.
Als je eigen vervoer hebt en alles van op voorhand netjes plant (kaarten, gps) kan dat volgens mij wel ja.
Succes met de voorbereiding van jullie reis
Ivan
Beste Ivan,
Bedankt voor je uitgebreide informatie.
Misschien dat we ons alleen op Chapada Diamantina moeten richten. Het wordt op deze manier voor ons makkelijker om een keuze uit andere plekken te kunnen maken.
Dit wordt onze tweede reis naar Brazil. De eerste keer zijn we in grove lijnen naar Paraty, Ilha Grande, Rio Pantanal, Bonito en Foz geweest.
We willen nu in ieder geval naar Diamantina, Salvador en dit combineren met omgeving Sao Luis, Lencois Maranhenses en Jericoacoara of combineren met Fernando de Noronha. We gaan in een winterperiode dus vandaar dat we het noorden opzoeken anders zouden we ook naar stand/duinen in de omgeving van Salvador kunnen.
Heb je andere suggesties voor ons?
Liza
Wat bedoel je met ‘winter-periode’ ?
Hier bij ons in Salvador bvb ligt de gemiddelde temperatuur tussen 28° in de ‘winter’ en 32° in de ‘zomer’
Zwemmen in de Atlantische Oceaan (bijvoorbeeld) kan je hier dan ook het hele jaar door.
Lençois Maranhenses staat ook op mijn ‘absoluut te doen lijst’, ik hoor alleen positiefs van de mensen die daarheen geweest zijn.
Fernando de Noronha is mooi maar een dure aangelegenheid … op alle gebied (typische toeristische melkkoe van de Braziliaanse overheid)
Bedankt Ivan voor alle informatie die je ons geeft!
Onze reis begint nu een invulling te krijgen.
Heb ik nog een vraag: kan je vanuit Salvador een dagtocht naar Morro de São Paulo maken of wordt dat te veel op 1 dag?
Liza
Dat zou kunnen ja
De snelste manier is de catamaran te nemen in de Centro Nautico (naast de Mercado Modelo, wees present ten laatste om 8u30) als de weersomstandigheden op zee voldoende rustig zijn (wat meestal wel zo is, maar navragen op voorhand kan geen kwaad) en een dikke 2.5u later ben je op Morro de São Paulo.
Daar moet je zorgen dat je uiterlijk om 15u terug aan de pier bent om weer te keren naar Salvador.
Je hebt dan enkele uren tijd om te wandelen en te eten, al vind ik het persoonlijk wel nipt … maar het kan.