In april ga ik voor mijn werk naar Indonesië. Eerst een week naar Jakarta, dan een week naar Makassar en vervolgens twee weken naar Ambon. Omdat ik er dan toch ben, wil ik ook nog aansluitend naar Borneo.
Is die route vliegtechnisch mogelijk? Hoe? En op welke kosten moet ik rekenen?
Ik hoop dat iemand mij dat kan vertellen.
Borneo dat in Indonesia Kalimantan heet is een immens eiland. Er zijn in ieder geval vluchten Makassar - Balikpapan. Het eerste gedeelte Jakarta - Makassar - Ambon mag geen enkel probleem opleveren, meerdere maatschappijen vliegen deze route o.a. Garuda - Lion Air - Sriwijaya - Batavia Air.
op een site die tr-agents gebruiken-zoals amadeus.net-kies dan flights only-moet zo ongeveer elke flight op deze wereld komen die boekbaar is. als er enkel overstap connecties worden getoond-dan weet je voldoende!
noteer dan welke airlines het betreft en ga op hun sites verder kijken
Helaas-dit is Indo-veel van de lokale airlines hebben geen webiste of zo traag-slecht dat het je niet gaat lukken vanaf NL-op Indo kopen veel mensen vliegtickets net als bus/treinkaartjes-1-2 dgn voor de reis. overal is een burootje dat dat regelt. maar hoewel domestic vliegen goedkoop KAN zijn-zelfs spotgoedkoop met airasia of Lion en mits slim geboekt-doen ze de hoofdroutes=niet deze. dus het zal wel Garuda/Merpati worden.
vroeger had Garuda airpassen-maar omdat ze al lang niet meer naar NL vliegen weet ik niet hoe dat nu is.
Vlieg vanuit YOGJAKARTA met LION AIR naar MAKASSAR bezoek daar de BANTIMURUING WATERFALLS met een gehuurde brommer of neem de bus zoals ik deed en zonde dat je maar een week blijft want TOGIAN ISLANDS zijn de mooiste eilanden die ik gezien heb maar wel een
avontuur om er te geraken maar dat maakt het juist mooi…
‘Its not the destination its the journey to the destination’