Jagen op wild in Turkije.

Tekst volledig verwijderd op verzoek van de schrijver na eerdere aanpassing door de beheerder volgens onderstaand artikel.

Artikel 10 van de gebruiksvoorwaarden Wereldwijzer: Het is niet toegestaan onderwerpen te aan te maken of berichten te plaatsen om reclame te maken voor commerciële diensten waar het lid, die dit plaatst, op wat voor manier dan ook bij betrokken is of voor concurrerende websites (reclame en/of spam), tenzij er nadrukkelijk naar de unieke dienst/het unieke product van de specifieke aanbieder wordt gevraagd.

Ter kennisgeving aan jagers: het enige wat nog redelijk veel voorkomt in Turkije het wilde zwijn. Herten, Gemzen, Gazelles, Reeën, Fazanten en Patrijzen staan in vele gebieden zwaar onder bedreiging of zijn zelfs helemaal uitgestorven. Patrijzen en kwartels zijn veelal uitzet uit kweek. In combinatie met de verstedelijking en natuurverstorende prestigeprojecten staat de Turkse natuur in veel gebieden zwaar onder druk.** U jaagt in een verstoorde fauna die alleen maar armer wordt.** Aangezien de Turk ook een fanatieke jager is die op alles schiet wat beweegt zal er op wat zwijnen na over enkele jaren niet veel meer over zijn. Men is zelfs al begonnen korte films op tv te tonen waarin men het volk daarvan bewust probeert te maken. Zo zijn de aantallen van een berggeit en een kleine katachtige gereduceerd tot enkele honderden. Mensen die ze desondanks toch afschieten kunnen rekenen op een flinke boete. Ik ben niet anti-jacht al zie ik het persoonlijk liever als voedselvoorziening ipv een trofeesport. Ik laat het aan uw geweten over als jager.

2 likes