Mijn vriend en ik hopen in september een jaar naar Australie te gaan. Wij willen dan naar Western Australia om daar te reizen en te werken. Nu zouden we graag van iemand zijn ervaringen wat werk en reizen betreft willen horen. Ben jij al in (Western) Australia geweest of ben je er nu met een Working Holiday Visa, dan horen we graag van je. Alle tips voor het kopen van een auto/camper zijn trouwens ook meer dan welkom. Ons plan is namelijk om daar met een auto/camper rond te trekken.
West Australia vond ik een van de mooiste gebieden van mijn Australie reis. Erg ongerept en genoeg te doen. Ik ben er toch nog wel redelijk snel doorheen getrokken dus heb niet alles kunnen doen. Broome was gewoon prachtig en zeker een aanrader om een tijdje te vertoeven. Als je meer een stadsmens bent is Perth de stad van WA, maar Fremantle zeker de wijk waar je moet zijn als je relax in de stad wilt wonen. Tja van Broome tot Perth (en daaronder) het is gewoon prachtig. Wil je meer weten vraag het dan wat specifieker anders blijf ik schrijven.
ik ben van plan een jaartje tussen uit te gaan,
naar australie om te gaan werken en lekker verder te reizen.
nou ben ik benieuwd of er organisaties zijn die dat allemaal regelen …?
heeft iemand ervaring met bepaalde organisaties ? en een beetje hoe dat allemaal in zijn werk gaat ?
Er zijn nog wel meer organisaties, maar dit zijn de twee bekendste in Nederland naar mijn inziens. Bij deze organisaties kun je alles regelen. Van tickets, tot opvang de eerste dagen en zij geven ook aan wat je allemaal moet doen met betrekking tot visums e.d. Erg handig als je voor de eerste keer lang gaat reizen.
Ik ben gisteren net terug uit Perth gekomen en heb een geweldige tijd gehad. Weliswaar maar 2,5 week door WA gereisd maar toch hele mooie dingen gezien. Het hoogtepunt voor mij was Karajini NP (Pilbara). Wel een eindje rijden maar zeker de moeite waard! Coral Bay was ook super. Voor WA geldt wat mij betreft dat het in vergelijking met bv de oostkust of ‘The Red Centre’ veel rustiger is. ‘The West Coast Is The Best Coast’ Ningaloo Reef doet echt niet onder voor het Great Barrier Reef.
Ik heb zelf niet gewerkt maar kijk op de prikborden in de hostels, lees de krant, en ga langs bij tourboeking bureaus. Die kunnen je, of zelf, of verder helpen. Ben het met Driek eens dat Fremantle idd een stuk relaxter is dan Perth qua sfeer. De meeste hostels hebben wel aantrekkelijke weekly rates. Als je echt lang op dezelfde plek blijft ivm werk dan zijn er ook wel studio’s te huur voor niet heel veel meer dan de prijs van een hostel.
Als je gaat reizen heb je natuurlijk heel veel mogelijkheden. Ben zelf met WesternXposure www.westernxposure.com.au van Perth naar Broome gereden. Was echt een hele leuke reis. Niet de allergoedkoopste maar wèl inclusief eten en accommodatie. Een goedkoper alternatief is de ‘hop on hop off’ Easyrider www.easyridertours.com.au . Wil je zelf rijden en een camper huren/kopen, overweeg Wicked Campers www.wickedcampers.com.au . Je ziet ze overal rijden met unieke grafitty’s. Samen met anderen de kosten delen kan natuurlijk ook. Kijk op bv www.needaride.com.au of op de prikborden voor ‘Share Petrol’.