ik ben van plan om in Januari naar Perth te vliegen en hier dan werk te zoeken (klopt het dat je hier in het voorjaar makkelijk aan werk kan komen?..). ik wil dan na ongeveer 2 maanden in&rond Perth te hebben gezeten richting noorden trekken om de hele Westkust te zien (Coral Bay enz.).
Nu vroeg ik mij af: Is dit iets voor een 18jarige om te doen? Gezien ik veel heb gelezen dat het heel rustig is aan de Westkust met backpackers, of is er verder wel veel gezelligheid enz?
Alvast super bedankt voor de reactie(s)!
Ps: Mijn bedoeling van deze trip is veel relaxen, surfen(!!), snorkelen, natuur zien, maar ook werken en uitgaan!
Super dat je naar Australië gaat, zelf heb ik ondertussen al meer dan 2 jaar in Australië gewoond.
Ik ben helaas nog nooit naar de west kust geweest maar kan je wel wat tips geven, de eerste keer dat ik naar Australië ging was ik net 19, de cultuur in Australië is heel open. Je bent snel op je gemak, dus 18 jaar is zeker geen probleem!
Ook aan de West-Kust is genoeg te doen en zijn inderaad minder backpackers maar dat maakt het weer makkelijker om werk te vinden! Zeker in Januari want dat zijn de drukste periodes in Australië want het is daar dan vollop zomer! Overal in Australië waar ik ben geweest was het supergezellig, ik kan je geen garantie geven op de westkust maar verwacht dat het daar niet veel anders zal zijn!
18 jaar is nog redelijk jong maar als je je zelfstandig genoeg voelt, moet je het zeker doen. Aussies zijn erg open en willen je altijd helpen.
Ik ben vorig jaar februari naar Perth gevlogen. En ben 2 maanden in margaret river wezen werken. Wat zuidelijker van perth. Daar is genoeg werk. Daar werden ook de wereldkampioenschappen surfen gehouden (maart). Dus als je van surfen houdt, moet je zeker margaret river niet vergeten.