it is me!

Hallo reizende wereldwijzer bezoekers,

Omdat ik in Augustus of September wil beginnen aan een rondreis door zuid oost Azië ben ik momenteel informatie aan het inwinnen en plannen aan het maken. Al vrij snel ben ik op dit forum terecht gekomen en heb al ontzettend veel informatie kunnen vinden.

Wat persoonlijke dingetjes over mezelf:
Ben een (jonge?)man van 32 jaar, kom oorspronkelijk uit Almere en heb twee jaar in Amsterdam gewoond. Muziek is een grote passie van me, bands/artiesten die mij erg geïnspireerd hebben in mijn leven: Radiohead, Tool, John Lennon, Bob Marley, Jimi Hendrix, Twenty One Pilots. Speel zelf wat gitaar en zing ook graag. Ben geen grote lezer, maar mijn favoriete schrijver is Paulo Coehlo. Heb een IT gerichte HBO opleiding gedaan en werk momenteel als supportdesk medewerker. Als ik de reis ga beginnen dan neem ik waarschijnlijk ontslag bij mijn huidige werkgever. Heb alleen echt net een vast contract gekregen, ontslag nemen voelt dus wel een beetje krom, maar zie dit als een opoffering voor een hoger doel en een start van iets nieuws en dit is dus hét moment om te gaan reizen.

Mijn plan tot nu toe:
Het idee om een rondreis te doen speelt al langer maar is pas sinds twee weken echt gaan branden. Hierdoor zijn de plannen die ik heb nog niet heel specifiek en staan deze ook nog niet vast. Het plan is om 6 maanden door zuid oost Azië te gaan reizen, waarbij ik de reis wil beginnen met de transmongolië express.

Landen die tot nu toe op mijn verlanglijst staan:

[ul]
[li]India[/li][li]Sri Lanka[/li][li]Nepal[/li][li]Indonesië[/li][/ul]

Nou heb ik nog geen ervaring met het reizen naar verre landen, de verste reis die ik heb gemaakt is een georganiseerde rondreis door Egypte geweest. Mede hierdoor is het wel erg spannend om alleen te gaan reizen, maar beschik naar mijn eigen mening over genoeg zelfkennis en vaardigheden om dit tot een goed einde te kunnen brengen. De reden dat ik ervoor kies om alleen te reizen is omdat ik dan een stuk flexibeler ben en omdat genoeg mensen verwacht te ontmoeten gedurende mijn reis.
Mocht het zo zijn dat er toevallig iemand is die ook een vergelijkbare reis wil maken, en er is een onverklaarbare klik, dan sta ik wel open voor een medereiziger.

Mijn verhaal gaat nu wel een beetje de lange kant op, dus ga het hierbij houden :wink:

Grtz,

Remco

Hoi Remco, welkom op Wereldwijzer! Neem eens een kijkje in ons Azie forum, van daaruit is het makkelijk navigeren tussen de landen. Of plaats een oproep in ons Reisgenoten forum.