Is het makkelijk om te emigreren naar Amerika?

Hoi allemaal, altijd goed om te zien dat mensen nog steeds graag naar Amerika willen. Er is vanaf mijn verhaal (hier bovenaan) het 1 en ander verandert. Zeg maar dat mijn plan B ter uitvoering is gebracht. Ik werk sinds 1 jan voor een bedrijf in NL met een hoofdkantoor in Amerika en het 2de kantoor komt eraan. Dat is natuurlijk erg fijn voor mij. Ik zal dan ook min 2x per jaar naar the states moeten voor werk. Mijn manager is oa een Amerikaan en zit ook in Amerika. Het biedt echt perspectief. Ik zou natuurlijk veel sneller en makkelijker kunnen reageren op functies intern. Ik heb al een Greencard dus wat dat betreft is het bedrijf waar ik werk geen geld aan mij kwijt voor immigratie en dat soort dingen, daarnaast zouden ze voor mijn functie nooit geld uitgeven aan mij. Er zijn wel een aantal directie leden die 50-50 in Amerika en NL wonen, maar ja op dat niveau zit ik niet dus moet het echt hebben van mijn greencard en de taal kennis (kreeg een mooi compliment toen ik vorige week mijn manager voor het eerst sprak mbt mijn uitspraak en kennis van de taal). Ik heb mezelf dit jaar gegeven om terug te kunnen keren naar de VS dus we zien hoe dat gaat.
Wel maakte ik mij zorgen om mijn GC, ik heb begrepen dat als je voor langere tijd weg bent uit de states je het risico loopt je GC kwijt te raken, nou na 2 jaar wachten is dat niet echt een mooi scenario. Nu scheelt het iets dat ik voor een Amerikaans bedrijf werk wat ook weer ik mijn voordeel werkt (denk ik dan). Indien iemand daar iets over weet hoor ik het graag.
Dan nog de Amerikaanse ambassade. Laatste keer dat ik naar de states ging werd ik apart genomen omdat ons zoontje alleen een NL paspoort heeft, voor de volgende reis ga ik dus wel een paspoort aanvraag doen op de ambassade (afspraak staat al) maar mijn man is in de states :-(. We hebben wel netjes een document ingevuld en genotarisseerd dat hij toestemd met ons zoontje zijn paspoort. Daarnaast ook een copy van zijn (mijn man) zijn paspoort mee en hopelijk gaat het dan allemaal goed. Voor niks om 9 uur in Amsterdam zijn na een uur rijden doe je ook niet voor de grap natuurlijk. Tips en tricks (waar moet je op letten) hoor ik ook graag.

Bedankt weer.

Jeetje Lovestory, wat een verhaal! Wat treurig dat je ondanks je GC nog niet bij je man en de vader van jullie zoontje kunt wonen. Je vertelde hierboven dat je ten tijde van de GC aanvraag twee jaar “op straf” hebt gezeten. Betekent dit dat je wel in de VS mag wonen terwijl je aanvraag in behandeling is? Maar dan dus niet werken, jezelf verzekeren, etc.?
Helaas kan ik je zelf niet helpen aan tips en tricks voor jouw situatie.

Ik ben nog wel op zoek naar tips en tricks voor het solliciteren naar een baan in de VS vanuit Nederland. Het heeft waarschijnlijk weinig zin om op een openstaande vacature te reageren, aangezien je die functie toch niet per direct kan invullen. Moet je dan maar bedrijven benaderen met een open sollicitatie, met de vraag of zij je willen sponsoren voor een GC zodat je daar over een paar jaar pas kan gaan werken, wanneer je dan eindelijk die GC hebt?

Hoi Bri Bri, dank je wel, je went eraan hoor. Maar ook weer even samenzijn met familie en vriendinnen/bekenden betekent ook heel erg veel voor me. Dat heb ik in die 2 jaar erg moeten missen (mocht namelijk het land niet uit zolang ik in process was van de GC).

Je mag zeer zeker wonen in Amerika terwijl je in afwachting bent, maar je mag niks, niet rijden (inderdaad vanwege de verzekering), niet werken, geen eigen bankrekening etc. Je bent een echte 2de rangsburger zonder enige rechten.

Zoals mijn laatste verhaal zegt, werk ik nu bij een Internationaal bedrijf met een hoofdkantoor in Amerika want het naar verwachting wel wat makkelijker gaat maken intern over te gaan. Ik geef mezelf hier een jaar voor.

Solliciteren vanuit NL is ook heel erg moeilijk. Ze nemen mij met GC al niet aan laat staan als je gesponserd moet worden. Dan moet je wel echt van onschatbare waarde zijn voor het bedrijf en er moet niemand zijn in Amerika die doet wat jij doet. (kennis bedrijf, opgebouwde financieen etc). Ik zou je adviseren om in NL bij een Amerikaans/Internationaal bedrijf binnen te komen…PWC, Heineken, ING etc.

Door alle verhalen hier realiseer ik me nu wel dat binnenkomen bij een internationaal bedrijf in Nederland wellicht de snelste en meest realistische manier is om aan een verblijfs- en werkvisum voor Amerika te komen. Al zou het maar een tijdelijk werkvisum zijn, dat is al een begin! Ik werk momenteel niet bij een internationaal bedrijf, maar…het toeval wil dat mijn vorige werkgever mij graag terug in dienst zou willen nemen. Dit is een Nederlands bedrijf mét vestigingen in Amerika. Het is echter niet gebruikelijk dat zij Nederlandse werknemers naar Amerika sturen…maar wie weet, ik zie hier toch ineens kansen! Ik heb er a.s. vrijdag een gesprek, dus ik zal eens informeren naar de internationale mogelijkheden. Bedankt weer voor de adviezen!

Bri Bri, dat is goed nieuws. Heel veel succes. Mocht je nog kans zien voor een Nederlandse met Gc als administratief/management/directie assistent…laat me dat vooral even weten :slight_smile:
Wat doe jij precies? Het is binnen het bedrijf juist wel gebruikelijk dat Nederlanders naar Amerika (en/of de rest van de wereld) gaan. Dus wie weet kunnen we elkaar helpen.
Succes nogmaals en hou ons op de hoogte.

Ik zal mijn oren en ogen openhouden Lovestory! Altijd fijn om mensen te kunnen helpen. Zelf ben ik werkzaam binnen (markt)onderzoek/statistiek.

Ah, dat is jammer, dat wordt bij ons niet veel gebruikt. Maar fijn dat jij dan je oren en ogen wilt openhouden voor mij. Ik zal ook buiten het bedrijf waar ik werk, mijn oren en ogen openhouden voor jou maar voor nu gaan wij ervan uit dat jij er op eigen houtje/met hulp van je nieuwe werkgever wel komt :slight_smile:

Hallo,
Ik ben 19 jaar nu en wil over 3 jaar in Amerika wonen met mijn vriend. Ik ben van plan om daar te wonen,werk te zoeken en dus ene gezin te starten. Maar ik weet niet hoe ik aan een visum moet komen en wat de eisen zijn!

Kan iemand mij alsjeblieft uit de brand helpen ! Ik wil naar mijn vriend !

Alvast bedankt!

Ps: Stuur mij zo veel helpsites als jullie kunnen alsjeblieft!

Als je vriend Amerikaan is: trouwen en de procedure om bij elkaar te kunnen zijn doorlopen, duurt ongeveer een jaar hoor ik wel eens.

Als je vriend geen Amerikaan is: sorry, meedoen aan de groene kaart loterij is vrijwel je enige kans.

Als je vriend geen Amerikaan is maar wel een groene kaart heeft: trouwen en dan een jaar of tien wachten totdat je eindelijk in de VS kan gaan wonen en werken.

Klinkt misschien hard, maar de werkelijkheid is hard.

Ja hij is een Amerikaan en woont in Florida. Ok mooi als het maar een jaar duurt. Wat is een groene kaart lotterij ?!

Als je vriend Amerikaan is, dan kun je een zogenaamd ‘verloofdenvisum’ aanvragen, een K1 visum. Je mag dan naar de VS afreizen en moet daar binnen drie maanden na aankomst trouwen.

Niet al te moeilijk, maar voor zoveel in de VS: een hoop papieren nodig en veel formulieren invullen. Beste is waarschijnlijk als je aanstaande een goede immigratie-advocaat in de VS opzoekt en daarmee aan de slag gaat.

Ga ook eens wat lezen op de officiele website van de Amerikaanse regering over dit soort zaken: www.uscis.gov.

Groene kaart loterij is 1 keer per jaar, een echte verloting van werk- en verblijfsvergunningen (groene kaarten).

Ga maar eens flink zoeken op het internet.

Veel succes.

Al enige jaren speelt bij ons het idee om een leven te beginnen in Amerika, specifiek in midden-Florida. We gaan ieder jaar op vakantie naar Orlando en omgeving, afgelopen jaar was voor ons de 5e keer. Naast het klimaat, de omgeving op zich en de manier van leven, trekt ons vooral de mindere bemoeienis van de overheid daar en het idee dat je in Amerika gewoon echt zelf je “ding” kan doen en opbouwen erg aan. Qua sociale voorzieningen niet te vergelijken met Nederland, maar dat vinden we van minder belang. Je creeert zelf de mogelijkheden… zoals wij dat zelf ook hier doen in Nederland.

Ik ben zelfstandig ondernemer en verkoop online op maat gemaakte auto-onderdelen wereldwijd. Dit doe ik nu ongeveer 3 jaar en mijn bedrijfje is nog steeds aan het groeien. Mijn vrouw is momenteel full-time werkzaam in een winkel en ze is zwanger. De bedoeling is om na de zwangerschap minder te werken of zelfs te stoppen met werken. Ik heb Havo gedaan (examens niet gehaald) en daarna 3 jaar een grafische MBO opleiding gedaan, waarbij ik in het 4e jaar ben afgehaakt. Mijn vrouw heeft een MAVO diploma.

Verder hebben we een zoon van 14 die momenteel VMBO-T doet. Eigenlijk is de zwangerschap voor ons persoonlijk een mijlpaal in ons leven, een nieuwe start na dingen die zijn gebeurd in het verleden.

Nu is het zo dat ik eea gelezen heb over de manieren om in Amerika te komen. Een van vereisten is je opleidingsniveau. Nu is dat in ons geval niet zo denderend (laat ik het daarop houden). Niet dat ik ongeschoold ben, maar ik was nu vroeger eenmaal liever een doener dan dat ik mezelf ging verdiepen in boeken. Nu ben ik dus zelfstandig ondernemer en kan ik in feite mijn werk vanuit ieder land op de wereld uitvoeren. Zijn er wel mogelijkheden om als zelfstandig ondernemer Amerika binnen te komen, zonder dat je meteen miljoenen moet investeren?

Ik maak toch even een nieuw topic aan.

hallo, zelf ben ik met mijn familie (echtgenoot en drie kinderen) naar Amerika (Florida) geemigreerd, hebben 7 jaar een fantastische tijd gehad. Mogelijkheden zijn (wat wij hebben gedaan) om een bedrijf te kopen (E2 visa) en zo resident te worden van Florida. Ik geloof dat toen de mininale investment $ 100.000 was. Ook wordt beoordeeld of dit bedrijf genoeg winst heeft om te kunnen leven in de US. Green card lottery meespelen elk jaar, is gratis. Op dit moment zijn wij in de laatste fase voor een groene kaart omdat mijn kinderen Amerikaan zijn en voor ons een groene kaart hebben aangevraagd. Wij wonen momenteel in Mexico (vlakbij Cancun) direct aan zee, met fantastisch klimaat. Succes, zo te zien zijn jullie ondernemend genoeg.

Iets voor jullie om te googlen en je in te verdiepen is: een L1 visum. Omdat jullie al een bedrijf in Nederland hebben en jullie gaan nog branch in de US openen dan kan je voor een L2 visum in aanmerking komen. Vanuit het L1 visum kan je een green card krijgen na een aantal jaren, terwijl een E2 visum niet in een green card omgezet kan worden. USA L1 Visa: How To Start A Business In USA As A Foreigner

1 like

Heel erg bedankt voor deze informatie. Ja, we zijn in zoverre ondernemend, dat we graag ons inkomen op eigen kracht vergaren zonder daarbij afhankelijk te zijn van een “baas”. Momenteel werkt mijn vrouw dus nog, maar na de zwangerschap is wel het plan om dat of part-time te doen of helemaal niet. In het laatste geval gaan we samen werken. Maar goed, dat moeten we nog bekijken, heeft ook ermee te maken in hoeverre mijn bedrijfje zich ontwikkelt.

Ieder jaar hebben we toch wel het gevoel dat we “thuiskomen” ondanks dat het enkel vakantie is. We voelen ons er simpelweg kiplekker daar, misschien niet meteen de meest rationele reden om mee te nemen in de overweging om naar Florida te verhuizen als dat mogelijk is. Maar ik zal ook niet ontkennen dat het wel mede bepalend is voor ons. :wink:

wij hebben precies dezelfde ervaring gehad (4x vakantie Orlando) wilden gelijk weer terug na ons verblijf in Orlando (heimwee). Onze kinderen zijn ook opgegroeid in de US. Na een verblijf van 7 jaar zijn we teruggekeerd naar Nederland/Belgie. Konden absoluut niet meer wennen. Wij zijn ook heel ondernemend, altijd een eigen bedrijf gehad. Zijn in 2010 vertrokken naar Mexico om toch ‘dichtbij’ Florida te zijn. 1 uur vliegen van Cancun naar Miami en 1.30 uur naar Orlando. Onze kinderen (2) hebben US citizenship gekregen door in het Amerikaanse leger te gaan. Mijn jongste zoon studeert aan de universiteit van central florida en is getrouwd en heeft een green card. verwachten binnen 2 maanden de green card te krijgen.

Hey allemaal,

Ik heb afgelopen zomer een Amerikaanse hier ontmoet, en dat is in de tijd dat ze hier was (en nog steeds) best serieus geworden tussen ons. Ik ben op dit moment 16 en slaag als het goed is dit jaar voor mijn Havo diploma (dit is zodra ik 17 ben). Ik en mijn vriendin waren laatst aan het praten, en toen viel de bom. Of het mogelijk was om misschien te emigreren naar amerika.

Ik heb dit vanaf dat ik een klein jongetje was al gewild, maar heb er nooit echt bij stilgestaan. Het plan is, in het beste scenario, dat ik hierna een tussenjaar neem, zoveel mogelijk regel en eind 2016 vertrek. Ik heb een beetje rond zitten struinen op fora, en het blijkt dat dit makkelijker gezegd is dan gedaan. Mijn voornaamste vraag is, of het uberhaupt mogelijk is, om zonder afgeronde studie (op de havo na) naar amerika te emigreren. Als dit wel mogelijk is, zijn er mogelijkheden om dit makkelijker voor mij te maken, en zo ja, hoe?

Ik heb bijvoorbeeld gelezen dat het het makkelijkste is om in amerika te komen door met haar te trouwen… Alleen weet ik nog niet zo of dat wel iets is wat ik op mn 18e al wil doen. Ik heb eerlijk gezegd wat hulp nodig van jullie.

Ik weet dat dit een oude “thread” is. maar ik hoop toch dat hier op gereageerd wordt.

Bij voorbaat dank,
Joey

ja dat wil ik ook is een droom van ons naar florida verhuizen ik ga ook uitzoekn hoe ik met mijn vier kindern dit waar kan maken gr stephanie

s