Hallo,
Wij hebben vanaf half september 4weken vakantie en willen graag naar Myanmar. Nu zijn we een beetje een reis aan het plannen maar hebben gehoord dat de Gouden Rots Pagode tot half oktober niet te bezoeken is vanwege slechte toegangswegen i.v.m. regenseizoen. Op Internet heb ik hier niets over gelezen. Zijn er hier op het forum mensen met reiservaring in deze periode aan het einde regenseizoen?
Alvast bedankt! Groet, Lian
Wij zijn in november gegaan, dus toen was het geen regenseizoen meer.
Ik denk dat het veel te maken heeft met geluk… ik heb al reisverhalen gelezen van mensen die in september daar waren en geen regen hebben gehad. Wel mist, maar als dat in de loop van de dag wegtrekt is dat niet erg (o.a. Els en Pascal On Tour: Bezoek aan de Gouden Rots Pagode (13 Sep 13))
Maar als je pech hebt en regent nog heel fel dan kan ik mij voorstellen dat de trucks nog moeilijk de heuvel op geraken… Zal een kwestie van geluk zijn denk ik.
Linu, mocht je naar de Golden Rock gaan, dan raad ik je aan er te overnachten. Je maakt dan het hele gebeuren mee, juist 's avonds is dat heel sfeervol.
Wij zaten in het mountain top hotel, wel prijzig ($ 80 2-persoonskamer), maar ik had de Golden Rock beslist niet willen missen. Boeken van hotel lukte mij zelf niet en heb ik uiteindelijk via een lokaal reisbureau kunnen regelen, sevendiamonds, wel vanuit Nederland.
Ik hoop dat het je lukt ernaar toe te gaan!
groetjes,
Annet
We zitten momenteel inmuanmar. Gestart op 13 juli. We zijn bij de gouden rots geweest. De trucks komen over jet algemeen wel naar boven, uitzicht is echter wel een probleem. Als je pech hebt is er veel mist en regen. Dan zie je een beetje een wazige vlek. Bij oms was jet droog, maar wel erg mistig.
We hebben onze reisplanning inmiddels wat omgegooid en aangepast want in de 3,5 week kunnen we toch niet alles zien.
Voor ons geen Gouden rots meer maar wel een meerdaagse trip naar Mrauk-U!
Groet, Lian