Half juni wil ik 4 weken gaan backpacken, ik weet nog niet waarheen, maar Myanmar staat al lang op mijn lijstje. Nu is het dan regenseizoen. Iemand ervaring met in die periode reizen?
Zijn er plaatsen die ik niet kan bezoeken? Afsluiten met strand mogelijk?
Ik hoor graag of ik het moet doen of toch een andere bestemming moet gaan bekijken.
Hey!
Regenseizoen vind ik vaak fijn, dan is het land groener en heb je lekker n paar showers per dag :). Voor Myanmar, van wat ik allemaal bezocht heb, kan ik mevoorstellen dat t in t noorden wat lastiger is vanwege hiken in de natuur misschien. Verder zou ik t niet weten eerlijk gezegd aangezien ik in t droog seizoen ben geweest. Ik lees in mn lonely planet van 2011 dat voor het gehele land kan gelden dat de weg niet begaambaar kan zijn door de regen… Ik zeg dat t n gok zal zijn… Alhoewel de wegen op veel plekken volgens mij al wel beter zijn geworden dan n paar jasr geleden.
veel plezier met n mooie reis uitzoeken 
1 like
Ps: heb je al eens naar China gekeken?! Ook misschien n idee :)… Wel natuurlijk n heel groot land, maar in Juni goede tempratuur:)
Wij hebben afgelopen zomer in het regenseizoen gereisd door Myanmar en dat ging prima. We hebben maar 1 dag in 3 weken een hele dag regen gehad, verder wat buien tussendoor. Bagan is bijvoorbeeld ook in het regenseizoen heel droog. Strand in Myanmar is niet aan te raden in het regenseizoen. Wij zijn daarvoor de laatste paar dagen van de reis naar Thailand gegaan.
Echt gaan trouwens, Myanmar is fantastisch!