Is Dubai duur anno 2011 ?

Hey

Ik en mijn vriendin willen eind augustus naar Dubai reizen
nu is de vraag is Dubai duur ? ik vind hier enkel info over van 2007-2008.
ik weet dat de taxi niet duur is. maar elektronica, eten, shoppen ?

hartelijk bedankt

Het ligt eraan welke luxe je wilt hebben. Maar Dubai hoeft niet duur te zijn. Er zijn genoeg goedkope eettentjes, die gerund worden door emigranten (Indiers en Fillipinos), waar je goed en goedkoop kunt eten.
Zoals je al schreef is de taxi niet duur, de metro, bus en de bootjes in de creek zijn nog goedkoper. Een huurauto hoeft ook niet duur te zijn, wij hadden een splinternieuwe middenklasser voor €15 p.d… En overnachtingen zijn er ook al voor minder dan €20 p.p…
Elektronica en shoppen zou ik niet weten.

1 like

Ik ben er in 2009 geweest. Toen was kleding ongeveer even duur als in Nederland.

Het hangt er heel erg vanaf wat je wilt zien en doen.

Ik was vorig jaar in Dubai, en er zijn zowel goedkope als dure eetgelegenheden. Met name in de shoppingmalls kun je heel goedkoop eten, maar de keus is daar zeer beperkt: er zijn vooral veel fastfood ketens. In de supermarkt iets kopen en buiten opeten/drinken kan natuurlijk ook :wink:

Taxi’s zijn relatief goedkoop, maar met een beetje puzzelen kun je ook met de bus en metro op een hoop plekken komen. De metro heeft plattengronden met alle lijnen die je gratis mee kan nemen.

Naar elektronica heb ik niet echt gekeken. Ik ben door slechts een winkel gelopen, en die was niet bepaald goedkoper dan in NL. Ik denk dat je beter hier de aanbiedingen in de gaten kan houden, dat is ook handiger met garantie.

Hoi,

Ik ben net terug van Dubai, het meeste is al verteld.
Ik vind het niet zomaar een emiraatje, het is gewoon helemaal TOP!
En om op je vraag te antwoorden, het is ongeveer even duur als hier.
Iphone 4 16gb kost er 500 euro, die is wel iets goedkoper. Andere dingen zoals kleren zijn net iets je duurder behalve als je voor Amerikaanse merken gaat ofzo. Ik ben er in 2002 ook geweest en toen ben ik met een extra koffer teruggekomen. Nu heb ik de indruk dat ze de prijzen hebben bijgeschroefd. Maar eten enzo is er heel lekker en niet duur. Wij verbleven in Atlantis the Palm daar moet je zeker een dagje naar toe gaan. Eind augustus is er ramadan maar dat valt goed mee. Ben jaloers dat je nog moet gaan… Groetjesssss

Hoi,

Ik ben twee weken geleden naar Dubai geweest. Je kunt het idd vergelijken met Nederland al vond ik uit eten gaan ietsje goedkoper daar. Drank in de clubs is wel duurder dan hier. Dubai is TOP. :vak01::vak02: