Is deze route mogelijk?

Hallo allemaal,

Ik heb een vraag over het B2-visum voor de Verenigde Staten. Na veel zoeken op verschillende sites heb ik het antwoord nog steeds niet kunnen vinden, dus vandaar dat ik de vraag op dit forum neerzet. Hopelijk heeft iemand een antwoord voor ons.

Wij (Job en Jolise) gaan een wereldreis maken van 1 jaar. In juni 2013 willen wij vertrekken. Het eerste deel van onze reis willen we Canada en de Verenigde Staten door reizen. Het plan is om een eerst een weekje naar New York te gaan om daarna door te vliegen naar Vancouver. Daar willen we een auto kopen. Met de auto willen we West-Canada door en daarna naar Alaska. Na Alaska weer terug via Canada richting de Verenigde Staten. Daar willen ongeveer 3 maanden de westkust en wat landinwaarts (vooral veel NP’s) van de Verenigde Staten zien. In een groot rondje willen we uiteindelijk onze auto weer verkopen in Vancouver. Van daaruit zullen we onze reis verder voortzetten in Midden- en Zuid Amerika.

Alles bij elkaar betekend dit dus drie keer de grens over om Amerika binnen te komen en drie keer de grens over om Canada in te komen. Is dit wel mogelijk? Heeft iemand hier ervaring mee? Klopt het dat we dan een B2-visum moeten aanvragen?

Wij zijn erg benieuwd en kijken uit naar een antwoord. Bedankt alvast!