mijn vriend en ik gaan een rondreis maken in Thailand en Maleisie. In november zullen we ons bevinden in Maleisie. Ik heb gelezen dat er regenseizoen is aan de oostkust, daarom willen we naar het eiland Langkawi omdat Pherentian en Tioman in deze tijd moeilijk te bereiken is. Of heeft iemand hier andere ervaringen mee?
Dit is de reis hoe hij er nu uitziet:
Phuket naar Langkawi,
Langkawi naar Camaron highlands,
Camaron highlands naar Taman Negara,
Taman Negara naar KL,
Kl naar Kuching,
Kuching naar Bangkok.
Ik hoor graag of iemand deze reis al eens gemaakt heeft, of het te doen is e misschien nog leuke tips voor hostels of bezienswaardigheden.
te doen is deze reis altijd en afhankelijk van de tijd is hij zeer te doen of juist bijna niet te doen.
Het klopt dat de eilanden aan de oostkust minder goed bereikbaar zijn in dat seizoen maar het kan best dat je nog goed zit omdat het pas november is en niet bijvoorbeeld februari of maart. Regenseizoenen kunnen nogal eens een beetje verschuiven.
Je kunt het ook wat meer flexibeler plannen zodat je direct naar de oostkust gaat als je vanaf Thailand komt en dan afhankelijk van het weer naar een van de eilanden vertrek. Mocht het zo zijn dat het toch wat ruiger weer is dan kun je natuurlijk altijd beslissen om de andere kant op te gaan.
Heb je wat minder tijd en wil je per se alles zijn wat je in gedachten hebt dan zou ik op zeker gaan en direct naar Langkawi zodat je je eigen planning verder kunt volgen.
En of deze reis al eens gemaakt is door iemand anders is ook moeilijk te zeggen, de meeste die naar Kuching gaan hebben ook de intentie om meer van Borneo te zien en niet om daarna weer terug te gaan naar Thailand.
Kun je iets meer vertellen over de plannen in Borneo?