ik ben 24 jaar oud, Belg, en reis natuurlijk graag! Ronny is niet men echte naam, maar dat doet er niet toe.
Ik heb me vooral geregistreerd om wat info over Iran te vergaren. (op het eerste zicht zag het Iran-forum er al goed uit)
Ik ga namelijk in juli met de wagen naar Iran .
Ben al met de auto naar Syrië en Libanon gegaan (2010) dus qua grensovergangen en reisdocumenten (Visa, auto) heb ik al wat ervaring. Iran is echter toch nog wat strenger dan voorgaande landen, vandaar dat ik hier eens kom kijken.
Vooral qua stempels in je paspoortboekje, geldzaken en kledingvoorschriften.
Stel mij ook gerust vragen over volgende landen, ik zal ze met plezier (al dan niet gedetailleerd) beantwoorden
Syrië (vandaag de dag niet meteen van toepassing) (2010)
Libanon (2010)
USA (New York, West Coast (Utah, Arizona, Cali, Nevada), Florida, Georgia, North & South Carolina (2008, 2011, 2013)
Dat klinkt als eenduidige vragen als de mijne. Ik heb mij ook geregistreerd om wat informatie over Iran te vergaren omdat internet mij geen eenduidig antwoord geeft. Ik zit nu in Zuid-Thailand en ben van plan om over een paar weken (liefst binnen een maand) Iran te ontdekken, omdat dit land mij op afstand gegrepen heeft. Ik heb twee zeer belangrijke vragen:
Ik wil liefst ronde de drie maanden naar Iran. Als toerist met een toeristenvisum dus. Echter vind ik overal slechts visa voor twee weken of korter. Ik ben bereid veel voorbereidend werk te doen en te betalen voor een zo lang mogelijk geldig visum. Daarom is mijn vraag: Hoe lang kan ik maximaal met een toeristenvisum naar Iran???
mijn tweede vraag gaat over de financien vor het vervolg van mijn reis. Ik reis alleen, ik reis met het OV en hou niet van luxe. Wat ik dus spendeer op een dag zullen de kosten zijn voor accodomodatie (een bed en een douche is vodoende), eten (ik neem genoegen met de gewone Iraanse hap) en hier en daar een taxiritje en een bezienswaardigheid. Met hoeveel euro kan ik per dag leven in Iran?
Alvast heel erg bedankt voor jullie antwoord, ik verheug me zeer op mijn al dan niet korte res naar Iran!