Visum Iran herfst 2014

Hallo mede Iran liefhebbers!
Ik ben opzoek naar (recente) informatie over hoe ik het beste mijn visum kan regelen.
Waarschijnlijk reis ik vanuit Turkije. Ik heb gehoord dat het niet al te lastig is om het in Ankara te regelen?
Heeft iemand ook ervaring met de trein die vanuit Ankara naar Teheran gaat? Of met de bus.
Het liefst zou ik mijn visum zo lang mogelijk willen verlengen. Ik had bedacht dat ik van Bandar Abbas naar Dubai kon en weer terug met een nieuw visum geregeld in de Emiraten…?
En alle andere nuttige tips zijn welkom :slight_smile: :slight_smile:

Hoi!
Ik heb mijn visum zelf geregeld via de Iraanse ambassade in Den Haag, gewoon een kwestie van je formulieren goed invullen (aanvraagformulier + uitnodiging), daar inleveren samen met je paspoort. In mijn geval werd het na vier dagen al teruggestuurd met het visum er in. Ik heb verder geen ervaring om het in Turkije of de V.A.E. aan te vragen.
Ik hoop dat je er wat aan hebt!
Groetjes Rik.

Via Wereldwijzer app

Hoi Rik! Bedankt voor je reactie!
Ging je met het vliegtuig naar Iran? Ging je visum op een bepaalde datum in, of mocht je dat zelf bekijken? En hoe veel heb je voor je visum betaald? En was het ook 4 weken geldig? Ik wil zo lang mogelijk in Iran blijven denk ik…

Hoi!
Ik ben 2 weken in Iran gebleven, en ben met het vliegtuig (Amsterdam-Teheran, Teheran-Amsterdam) gegaan. Het visum kostte €60. Mijn reis duurde 16 dagen maar heb 18 ingevuld, mocht mijn vliegtuig vertraging krijgen (wat niet het geval was :)).
Ik weet niet hoelang de maximale lengte van een Iraans visum is, maar denk dat een maand makkelijk mogelijk is.

Via Wereldwijzer app

Het is trouwens wel belangrijk te vermelden waar je het land binnenkomt en weer verlaat, mocht je over land komen.
Ik kon mijn 18 daags visum gebruiken tussen een bepaalde periode inderdaad (een half jaar ongeveer)
In ieder geval succes met het regelen!

Via Wereldwijzer app

Hallo!