14-daags toeristenvisum bij aankomst op het vliegveld in Iran

Hallo allemaal,

Van 8 januari tot en met 22 januari ga ik met mijn vriend rondreizen in Iran.
Ik ging er vanuit dat ik van tevoren een toeristenvisum + uitnodiging zou moeten regelen, maar nu kreeg ik net een mailtje van de Iraanse ambassade in Den Haag dat het voor Nederlanders mogelijk is om bij aankomst op het vliegveld in Teheran een 14-daags toeristenvisum te krijgen. Dat zou voor ons perfect zijn, want dan hoeven wij nu niets van tevoren te regelen. Op andere sites lees ik echter dat Nederlanders altijd voor vertrek een visum aan moet vragen.

Mijn vraag is nu: heeft een van jullie ervaring heeft met een verkrijgen van een 14-daags toeristenvisum bij aankomst in Iran?

groeten,
Anne

Hallo Anne:

Prima toch als je zo’n berichtje hebt. Ik loop eigenlijk met zelfde idee rond om eens Iran te bezoeken. 14 dagen lijkt me genoeg. Ik zal de ambassade ook een mailen en eens kijken of ik zelfde reactie krijg. En ik hou je op hoogte… ik zou ook wel leuk vinden als je de mail van ambassade ook een kunt forwrden naar mattheijluc@hotmail.com

groet, Luc

Beste Anne,

Zijn jullie inmiddels geweest en zo ja, ging het verkrijgen van het visum soepel?
Hadden jullie tevoren aan pre-approval aangevraagd i.v.m. het kunnen vliegen?

Groeten, John

Wij hebben uiteindelijk op tijd een toeristenvisum weten te krijgen, omdat we niet het risico wilden lopen dat we geweigerd zouden worden.

groeten, Anne

Helder; dank voor je reactie. Ik heb een pre-approval aangevraagd; te weinig tijd om al in NL een visum te regelen voor (gepland) vertrek.
Groeten, John

Hoi Anne, ik ben ook van plan om naar Iran te gaan binnenkort en ik vroeg me af waar jullie dat visum uiteindelijk hadden geregeld?
Groeten, Rob

Hoi Rob, wij hebben ons visum uiteindelijk via Alaraco geregeld:http://www.alarco.nl/
succes!

Voor Anne000,

Is dat met die alarco.nl vlotjes en probleemloos gegaan ? Of vragen ze geld om weinig resultaat te boeken ? Ik ben vooral geïnteresseerd in die authorization code (uitnodiging) die als alleen reiziger (zonder organisatie) niet zo gemakkelijk is.

Pascaline