hello, ik ben Dennis 30 jaar en ik ben van plan om een rondreis van 2 a 3 mnd te gaan maken door Indonesië en Borneo(kalimantan). Ik heb mijn zinnen gezet op het najaar(sept,okt,nov).Dus net voor het regenseizoen weer terug. Ik ben een avontuurlijk type,rustig,rook en drink niet. MIjn ideale vakantie is een combi van actief rondtrekken en ontspanning. Ik ben op zoek naar een reispartner. Heb jij een beetje dezelfde plannen of heb je na dit gelezen te hebben zoiets van jaaa dat wil ik ook, laat het dan weten. Groet Dennis
Helaas ben ik gebonden aan de schoolvakanties, dus ik ga net wat eerder dan jij naar Indonesie. Je reis klinkt wel heel leuk! Ik heb al veel van Indonesie bezocht, maar Kalimantan nog niet.
Het regenseizoen begint op de meeste eilanden in Indonesie echter al in oktober, dat is dus al tijdens je reis. Laat je echter niet weerhouden door de regen, meestal valt het heel erg mee. In de afgelegene gebieden moet je echter rekening houden met vertragingen omdat soms delen van de wegen moeilijker begaanbaar zijn.
Goede reis alvast!
Hoi Dennis,
Welkom op wereldwijzer,
Je kan misschien eens een bezoekje brengen aan het Tanjung Puting National Park?
In Pangkalanbunde is de kans groot om wilde orang oetans bij Camp Leaky te spotten.
Varen op de Mahakam rivier wat de belangrijkste waterweg in het centrale deel van Oost-Kalimantan. Tussen het bergland en de delta aan de oostkust ligt zo’n 700 tot 800 kilometer. Onderweg monden grote zijrivieren in de Mahakam uit. Om dit gebied te verkennen, is een rivierboot een goede manier.
Over land zijn er ook mooie tochten te maken: bijvoorbeeld van Balikpapan naar Banjarmasin waar een boeiende drijvende markt is met allerlei soorten koopwaar.
Nou indien je iemand zoekt om mee naar het schitterende Indonesie af te reizen,dan kan je altijd een berichtje plaatsen in het reisgenotenforum hier op wereldwijzer!
Voor vragen over Borneo kan je eventueel een berichtje posten in het Maleisieforum
Nou wens je nog veel suc6 toe met je voorbereidingen,Dennis!
Zoals gewoonlijk sluit ik dit welkomsberichtje af met een paar leuke foto’s om je in stemming te brengen!
groet,georgessiam.