Kalimantan

Met een vriendin wil ik dit jaar naar Kalimantan. We zijn beiden 70-plussers en reizen met een koffer op wieltjes! Veel delen van Kalimantan zijn dus voor ons niet te doen. Waar kunnen we wel terecht om toch nog zoveel mogelijk te zien? Tot nu toe zijn we altijd bijna onvoorbereid naar veel andere eilanden gegaan, zagen ter plekke wel wat de mogelijkheden waren, maar Kalimantan lijkt me daarvoor te ontoegankelijk en te groot.

onvoorbereid Kalimantan zou ik enigsinds afraden, het is niet de grote van het eiland alleen, maar meer de slechte infrastructuur die je zal opbreken, zeker de koffer op wieletjes zal dan gauw een blok aan het been worden. Op Kalimantan zijn de rivieren de highways, die je naar het binnenland kunnen brengen, er zijn op Rivieren als de Kahayan, Mahakam, en Sekonyer goede toeristische boten te verkrijgen, en iets van het binnenland zou kunnen vernemen. De reizen zijn wat kostbaarder als andere eilanden in Indonesie. Met enige moed en doorzettings vermogen zal je er wel komen denk ik.

1 like

wij hebben alleen een ticket naar KL geboekt en willen vandaaruit het zuidelijke deel van Borneo bezoeken. We willen back to the basics. We willen daar een gids huren en dan via de houseboats het gebied doortrekken.Heb je tips, namen van gidsen oid. We hebben in totaal 6 weken vakantie.
Dank je voor de moeite

zuid kalimantan kent geen housebooten, dan wel toeristen cruises, zuid kalimantan staat bekend om Bamboo rafting, hier is het wegen systeem van al de vier provincies aan de betere hand, en daarmee ook het wat goedkopere deel van Kalimantan. Maar om de Dayaks te bereiken zullen toch kleine treks gemaakt moeten worden. In zuid Kalimantan is Sarkani de beste gids in mijn ogen, je kan hem bereiken via e-mail kani286@yahoo.com , ook Shady kan ik aanraden, via e-mail te bereiken, borneowanderer@yahoo.com

1 like

er zijn van KL, 3 X (zondag, woensdag, vrijdag ) per week directe vluchten naar Oost Kalimantan ( Balikpapan ) met Air Asia, vrij goedkoop, Balikpapan heeft een VOA faciliteit.

2 likes

Inmiddels hebben we van het plan afgezien. Gaan nu behalve naar Bali en Java ook naar Lombok en een of meerdere eilanden ten oosten hiervan. Vorig jaar de Molukken gedaan: avontuurlijker en ongerieflijker kon het niet! Maar echt heel geweldig. Bedankt voor je reactie. Truus

[quote=“zwartebas, post:3, topic:82718”]

wij hebben alleen een ticket naar KL geboekt en willen vandaaruit het zuidelijke deel van Borneo bezoeken. We willen back to the basics. We willen daar een gids huren en dan via de houseboats het gebied doortrekken.Heb je tips, namen van gidsen oid. We hebben in totaal 6 weken vakantie.

Ook wij kopen altijd alleen een retourtje Jakarta of Denpasar en doen de rest op de bonnefooi. Vorig jaar Molukken, heel avontuurlijk, af en toe afzien. En gebruik maken van de mogelijkheden die je ter plekke ziet. Dat leek ons ook het beste in Kalimantan, maar we hebben het idee toch maar opgegeven, ook uit angst dat het te duur wordt. Nu doen - naast Java en Bali - wat eilanden ten oosten van Bali, weten nog niet welke. Hebben drie maanden.

Wij zijn net terug uit Kalimantan, we hebben gevaren met Isy Iskander, www.borneotours.org.id. Het was er geweldig! Alles liep op tijd. Via facebook kan je hem bereiken!

ik heb geen facebook. Kun je mij iets meer vertellen over je reis? Waar je geweest bent, hoe je je verplaatst hebt, hoe lang je weg bent geweest? Bij welke organisatie etc… spuien maar…

Google hem maar. Wij zijn 4 januari van Denpasar via Jakarta naar penkelabun gevlogen en van daar uit naar Kumai gegaan. Met de klotok 2 nachten gevaren naar de Urangutangs. Omdat Isy ons afraadde naar de Dayaks, 4 uur varen met de speedboot, te gaan ,zijn we met de klotok en de bemanning naar zee getrokken en hebben we met een kampvuur en eten op het strand gezeten. Het was geweldig maar vooral omdat de sfeer zo goed was.Isy helpt je met alles!>>>>>>

Alles zelf via de mail geregeld, ook de vluchten zijn via hem door Irene uit Jakarta geregeld. We zijn daarna naar Flores gegaan, de gili’s en Noord Bali, daar hebben we in een prive eco oord gezeten met 5 schitterende 2 persoon huisjes. 300.000 rp per nacht plus 100,000 rp voor al het eten, wat je maar wilt de hele dag door ,per huisje.

1 like