Highlights zuid en oost Kalimatan

Hallo forumleden,

Wij, mijn man en ik, hebben het voorrecht dat we een huis hebben op Bali die wij gebruiken als uitvalsbasis naar verschillende andere plekjes in Indonesië. In mei vertrekken wij weer die kant op en willen dan tijdens onze vakantie een week naar Zuid of Oost Kalimatan. Dan bedoel ik de omgeving Banjarmasin of Balikpapan. We zoeken daaarom ook schone accomodaties. Of dat nou een guesthouse,losmen of hotel is maakt eigenlijk niet uit. Als het er maar schoon is. Hoeft niet luxueus te zijn maar wel lekker schoon en we zijn wel wat gewend. We zijn met 4 volwassenen.
Ook graag wat tips waar het meest te zien is rond Banjarmasin of Balikpapan. Aan de hand van de informatie kunnen we bekijken waar we naar toe gaan. Ik hoop dat we reacties krijgen op onze vraag.
Oh ja, we zijn allemaal 50-ers maar dat mag de pret niet drukken als het maar niet teveel geklauter is, :hihi:.

Groeten
Babs

hallo-ben nu net weer in BKK en heb me begin jan in NL bestudeerd op een mogelijke reis naar Borneo/Kalimantan via diverse reisgidsen. Dat zou ook mijn standaard antw zijn-maar op Bali zal daar wel niet zo easy aan te komen zijn. Hoewel een oude LP (lonely planet als je het echt niet weet) Indonesia-een ouwe uit een 2nd handbooksjopp in Kuta is nog goed genoeg- geeft je genoeg info over sights. En die zijn er niet veel-wat ik me herinner is het voornaamste riviertochten om de Dayaks te bekijken. Die steden worden allemaal beschreven als doodsaai met olie en pertamina volop. Daarom zijn er wel vold. upper-class-en dus dure- hotels. Individuele reizigers zijn er zo goed als niet.
Wel wordt heel dringend aanbevolen veel betere malariazorg en voor de andere tropenzielktes voorzorg te nemen als je op Bali vermoedelijk doet.