Interview: Verliefd op Australië

**Interview: verliefd op Australië **

John, Ozziejohn, is een echte Australië fan. Elk jaar probeert hij terug te gaan naar zijn tweede thuisland. Ook in 2010 is het zover. Wat is de aantrekkingskracht van dit land op John en wat zijn de plannen voor de reis dit jaar. Wereldwijzer vroeg het hem.

1. Naar welk land ben je van plan om te gaan rondreizen?

Ik ga naar Australië.

2. Hoe ben je op het idee gekomen om deze reis te gaan maken?

Ik probeer ieder jaar terug te gaan. In 2009 zou ik voor drie maanden gaan. Toen ik eenmaal daar was, kon ik voor ongeveer 11 maanden aan het werk voor een groot project. Dus heb ik er voor gekozen om mijn reis die ik vorig jaar van plan was te gaan maken, naar dit jaar te verzetten.

3. Met wie ga je deze reis maken?

Alleen. Althans als er via diverse websites, zoals Wereldwijzer, echt niemand te vinden is die meegaat. Een leuke vlotte meid bijvoorbeeld, die zin heeft in een echt spannende vakantie.

Links: John in Alice Springs

4. Wanneer vertrek je en hoe lang gaat de reis duren?

Het plan is om ongeveer 15 december 2010 te vertrekken en ongeveer 25 februari 2011 weer terug te komen.

5. Welke formaliteiten heb je en/of moet je nog regelen voordat je kan vertrekken?

Ik moet de tickets nog regelen en dus uiteraard ook het visum. Voorgaande jaren is dat prima bevallen via World Ticket Centre, ondanks dat ze onlangs op de vingers zijn getikt wegens verborgen prijzen en achteraf kosten.

Links: Boab tree

6. Waarom heb je specifiek voor dit land gekozen?

Het is een beetje mijn tweede thuisland geworden. Als het mogelijk zou zijn om daar permanent te gaan wonen zou ik het doen. Maar ik heb inmiddels 15 jaar een eigen zaak en veel gezinnen te eten te geven in Nederland. Ik heb hier toch wat opgebouwd en zou in Australië weer onderaan moeten beginnen.

7. Wat verwacht je allemaal te gaan zien in dit land?

Dat ligt een beetje aan mijn eventuele reisgenote. Maar de planning is om te beginnen in Brisbane en dan rond de jaarwisseling in Sydney te zijn voor het vuurwerk. Daarna door naar het zuiden via de Great Ocean Road richting Coober Pedy en dan door naar Darwin.

8. Zijn er dingen in dit land die jij sowieso gaat proberen te vermijden?

Ik heb niets te verbergen en dus ook niets te vrezen. Maar op het gebied van personal care heb ik een muskito spray van Bushman en dergelijke nodig. Alles is al voorbereid en heb daar ook al het een en ander meegemaakt. Zoals bushfire’s en twisters op outback campsite’s in de Kimberleys.

9. Wat is de grootste aantrekkingskracht van dit land voor jou?

Het gevoel van thuiskomen en de vloer kussen zodra ik op het vliegveld aankom. Het is zo easy going. Dat moet je ervaren hebben.

10. Heb je jezelf voorbereid op cultuurverschillen en eventuele communicatieproblemen?

Niet nodig. Ik kan mezelf aardig goed aanpassen en inleven in anderen.

11. Wat is de beste tip die je tot nu toe van andere reizigers hebt gekregen?

Groeten als je in de Bush rijdt. Dit is ook een soort sociale controle. Als je je hand opsteekt en de ander doet dit ook, dan weet je van elkaar dat het goed gaat.

12. Wat zou je als tip meegeven aan andere reizigers die van plan zijn om naar dit land te gaan, maar de knoop nog niet hebben doorgehakt?

GEWOON DOEN. Als je de atmosfeer inademt, dan ben je hoop ik verkocht en hebben we er weer een verliefde op Ozz bij.

Links bij dit interview:

1 like

Leuk om te lezen!

Ik wil ook weer terug naar OZ! Bericht als dit geeft me weer opnieuw het gevoel dat Australië mijn tweede (of eerste?) thuis is.

heeey komen we elkaar daar nog tegen?? :slight_smile:
groetjes!
Lieve

http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=96648

Ik herken dit gevoel. Ben inmiddels al 5 keer geweest, net terug en zou morgen weer gaan. Heel veel plezier Down Under!

Hé John,
Heerlijk om dit te doen!Het is mijn grote wens om het ook te doen binnen een aantal jaren. Ik moet echter veel regelen om het voor elkaar te krijgen.
Zou zo met je meegaan! Ik ben die vlotte vrouw die in is voor avontuur!
Groetjes,
Liesbeth

Verliefd en verslaafd aan Australie, als we daar zijn , genieten we en zijn dan ook 3 keer geweest.
We zeggen dan , nu hebben we alles gezien , maarrrrrrr wanneer je weer een aantal maanden thuis bent krijg je heimwee en wil je toch weer gaan.
Naar dat heerlijke relexte ontspannen leven daar!
Dus …, weer zitten we weer te lezen en te zoeken.
GEWELDIG!>>>

Greetje.

Hallo allemaal,

wat leuk om al die reacties over Australië hier te lezen, ikzelf zou ook heel graag gaan, ik zit namelijk in mijn laatste jaar onderwijs en in dit jaar krijgen we de kans om naar het buitenland af te zakken om daar te gaan lesgeven.

En natuurlijk is mijn keuze meteen op Australië gevallen, een land waar ik al zo lang naartoe wil.
Alleen 1 probleem… De scholen die ik reeds gecontacteerd heb via mail laten niet veel van hun weten.

Daarom mijn vraag naar jullie toe : kent er iemand daar een leuke school, liefst een kindergarden (kids van 2,5 tot 5 jaar) of iemand die daar in het kleuteronderwijs staat?

Het zou me een zéér groot plezier doen en mijn stress drastisch verlichten moest ik een schooltje daar vinden.

Er mag altijd gemaild worden op wouters__dorien@hotmail.com (2lage streepjes)

Alvast heel hard bedankt en keep up the good work in down under

Groetjes
Dorien

ZUCHT…Alle herinneringen komen weer boven…wat is het een geweldige land he…het is inderdaad thuis komen…

Groetjes
Loes

Hey John,
Klinkt goed, zoals je het omschrijft:
Ga je alleen rondreizen, of ga je er ook werken?
Liz

:cheer:

Wat leuk te lezen dat meer mensen dit hebben. Ik begrijp precies wat je bedoelt John! Zo’n 15 jaar geleden voor de eerste keer kennis gemaakt met Australie en sindsdien al 8 keer hier geweest. Een heerlijk land!! De Aussie’s zelf, de kleuren, de geluiden, de geuren, allemaal niet te beschrijven dat moet je meemaken. Wat jammer dat ik er nu al zit ik had graag met je meegereisd! Goeie reis! Murielle

Zoals bushfire’s en twisters op outback campsite’s in de Kimberleys.

:confused:…wat bedoel je hiermee ???
wel of niet goed…wij gaan in Februari er naar toe !!!

No Worries Mate!

Het is een jaar of twintig geleden dat ik er voor een maand of 7 was, nog steeds verliefd op! Geweldig land, ik had dit artikel echter niet moeten lezen … krijg nu al weer heimwee.