Interview: Met het gezin naar Thailand emigreren

Wij zitten nog steeds in de voorbereidende fase van emigreren maar hebben zonder problemen tijdens ons laatste bezoek 2 bankrekeningen kunnen openen! Trouwens erg lastig om goede informatie te krijgen over visa e.d.

Hallo Ton
Geweldig dat het jullie wel gelukt is om een bankrek. te openen,volgens de thaise wet mag het niet meer zonder workpermit,maar het heet hier niet voor niets AMAZING THAILAND,soms kan er heel veel,soms niets.
Goede info. over visa’s blijft altijd moeilijk,omdat ook die regels en wetten,soms per maand verschillen.Zelf hebben we net eind okt. weer een jaar visa gekregen.Deze keer moesten we de NED. geboorteaktes inleveren,plus een beedigde thaise vertaling,met stempels.Ze willen nu ook nog stempels v.d. ambassade erop,maar de ned. amb.wou dat niet doen,omdat eral stempels v.d.ned. gemeenten op staan,dus dat probleem moet ik morgen zien op te lossen.
Goede raad,neem als je hier naar toe komt,niet alleen je intn.akten mee,maar ook je ned.
Voor je rijbewijs geldt;meeste politie buro’s,kunje er een kopen.Auto verz. en belasting is ook een beetje moeilijk,neem een thai mee om je te helpen.
sucses gewenst met de voorbereidingen.
WILLY

hallo Riekske
met interesse heb ik je interview gelezen. volgend jaar ga ik met persioen en overweeg om ongeveer voor de periode van 6 maanden een huis te huren. Ik wil mijn hond meenemen. Mijn vraag is wat ervoor nodig is om je hond mee te nemen. Is het nodig dat de hond daar in quarantaine gaat.

natuurlijk kun je zonder werkpermit
een bankrekening openen.
die heb je daar helemaal niet voor nodig…
en een visa kun je ook aankomen zonder de ambasade.
alle kleine kantoortjes kunnen ze verschaffen.
een beetje geld en mensen kennen.
daar kom je een heel eind mee in thailand