droom maar lekker verder jongens.!!!:slapen:
Ach ja, de een heeft dromen en probeert dir te verwezenlijken, de ander ziet in alles de moeilijkheden.
Nee hoor ik wens je zeker geen moeilijkheden hoor integendeel. Maar pas op ikzelf ben met een thaise gehuwd en het is al moeilijk voor mij een iets te mogen doen, snap je. Het is niet makkelijk. Ik mag een winkel uitbaten in thailand maar mag er zelf niet in werken en alles moet op de vrouw haar naam staan. Ik bedoelde het zeker niet kwaad hoor jongens maar kijk uit.
Misschien nog een handige tip alvorens die grote stap te zetten, Vraag eens inlichtingen in de thaise ambasade in nederland. Verder nog veel succes jongens
Daar zijn we al langs geweest. Ik voorzie geen problemen.
Ik moet zeggen dat je heel negatief overkomt ook al bedoel je dit miss niet zo maar dit is niet prettig.
Ja dat klopt idd dat de als instructeur overal ter wereld:wereld: aan het werk kan. Sterker nog Padi heeft zo’n 140 vacatures per mnd vrij. Dus aan werk komen we absoluut. Ik hoop dat we idd daar alle geluk :vak02:van de wereld vinden en ik zal zeker actief blijven op wereldwijzer…
:dag:
Hellow,
Over een paar maandjes gaan wij ook Nederland verlaten voor een onbepaalde tijd.
Eerst gaan we naar Thailand, daarna naar de Filipijnen, misschien Indonesië.
We hebben flink gespaard en kunnen (hopelijk) een paar jaar daar ons vermaken.
In Nederland zelf hebben we niks meer, behalve een bankrekening.
We zien wel waar we naar toe gaan en hoe lang we ergens blijven.
Misschien komen we al over 3 maanden terug (wat ik zeker niet denk…maar… je weet het maar nooit) of over een jaar of over een paar jaar of misschien nooit niet meer!
We zien het wel…
En als we terug moeten komen omdat de centjes op zijn, nouja, dan gaan we weer van voor af aan beginnen.
We hebben maar één nadeeltje: We zijn niet meer piep (40 plus en 50 plus).
De één vindt ons plan enorm geweldig, de ander ontzettend dom!
Maar één ding weten we zeker: We gaan eindelijk gewoon lekker ons zin doen!
De zoon gaat een paar maanden met ons mee maar dan wilt hij dolgraag doorreizen naar Zuid-Amerika om daar duikinsructeur te gaan worden.
En misschien gaan wij ook die kant op.
Geen planning, gewoon onze neus achterna !!! :cheer:
Wat mij altijd weer opvalt is de “welles - nietes” draad door deze verhalen.
Ik weet dat Steven uit (erg veel) ervaring spreekt wat het duiken aangaat en uit eigen ervaring dat vergelijkingen van Thailand met o.a. Indonesia en de carabian he-le-maal nergens op slaan. Wat mij erg leuk, eerlijk en leerzaam zou lijken is wanneer Esther (en partner) hier een vervolg op zouden bijhouden.
Ik wens jullie erg veel sterkte en wijsheid toe.
hallo esther
ik bewonder jullie moed
ik woon zelf in thailand op koh samui
neem het advies om alles voorlopig aan te houden
orienteer je eerst een tijdje
en beslis daarna of je hier voorgoed wil blijven.
want er zitten meer haken en ogen aan.
dan je wellicht denkt.
ik woon hier nu 3 jaar met mijn kinderen.
nou werken kun je vergeten,
vooral als farang zijnde je bent veel te duur.
geen enkele baas neemt je aan.
en ze kunnen je nu werk beloven.
let wel een mondelinge afspraak.
heeft hier totaal geen betekenis.
denk goed naar voor je alles achter laat.
ik heb er veel hier zien komen.
en heel veel zien gaan compleet platzak
wens jullie veel wijsheid toe.