**Interview met Catuja: Over verdwalen in New York City en haar favoriete Chicago **
Catuja, stagiaire bij het Amerika forum van Wereldwijzer, vertelt over waar haar interesse in Amerika vandaan komt en over haar reis door Amerika. Ze ging van Canada naar Chicago, de Niagara Falls en eindigde in New York, maar is toch het meest enthousiast over Chicago, zo enthousiast zelfs dat ze er wel zou willen wonen! Wereldwijzer legde haar een aantal vragen voor.
1. Hoe lang loop je al stage?
Ik ben in januari 2011 begonnen. De eerste week was al meteen een goed begin want ik mocht namelijk meehelpen op de Vakantiebeurs, wat erg gezellig was!
2. Wat is je band met Amerika?
Ik studeer Amerikanistiek dus wilde ik ook graag een keer het land wat ik bestudeer bezoeken. Maar mijn interesse in Amerika is vooral gewekt door de popcultuur, een land wat zo alom aanwezig is op televisie, in de bioscopen, op de radio, overal eigenlijk (of je dat nou iets positiefs vindt of niet) moest ik gewoon eens gezien hebben.
3. Wanneer was je voor het eerst in Amerika en was je toen meteen “verkocht”?
Ik ben in juli en augustus 2009 voor het eerst naar Amerika geweest met mijn vriend Robin, het was echt fantastisch! Ik ben dan ook van plan nog heel vaak terug te gaan!
4. Waar komt je interesse vandaan om de wereld te verkennen?
Het zit een beetje in mijn familie, iedereen reist veel dus iedereen heeft mooie verhalen over de landen waar ze geweest zijn, dat werkt aanstekelijk. Bovendien ben ik erg geïnteresseerd in andere culturen en er is geen betere manier om die te leren kennen dan door ermee in contact te komen tijdens je reizen.
**5. Is Amerika ook je favoriete bestemming en/of zou je er willen wonen? **