Hallo allemaal,
Mijn naam is Emma, ben 24 jaar jong en ik wil me graag even voorstellen. Zoals de titel van mijn topic al doet vermoeden, hou ik van het paradijslijke Latijns-Amerika en alles wat daarmee te maken heeft. Van de exotische dansen, mensen en rituelen tot de prachtigste en meest afgelegen natuurwonderen… Ik ben er niet weg te slaan.
Ik ben er voor het eerst geweest toen ik vrijwillig mijn handen uit de mouwen stak voor 4 weken in Noord-Peru. Daarna ben ik 10 maanden gaan backpacken van Mexico naar Argentinië. Dus, op een rijtje was dat door: Mexico, Guatemala, El Salvador, Honduras, Nicaragua, Costa Rica, Panama, Colombia, Ecuador, Peru, Bolivia, Paraguay en Argentinië.
Alsof het nog niet genoeg was, ben ik met mijn studie Latijns-Amerikastudies (voorspelbaar), twee maanden gaan studeren in Brazilië (lees: gewoon genieten van zon, zee en strand, maar dan in het Portugees) en heb daarna nog een maandje rondgetrokken.
Als klap op de vuurpijl ben ik afgelopen januari 2014 weer naar mijn geliefde Latijns-Amerika teruggekeerd, en wel in “Guatemaya”. Zoals ik al zei, ik ben er niet weg te slaan, en dat is precies de reden waarom ik heb besloten vanaf de zomer op dit mooie stukje aarde voor onbepaalde tijd te gaan wonen. Met een enkele reis ga ik vanaf juli 2014 het onbekende tegemoet in het noorden van Guatemala en hoop ik hier jungle-gerelateerd werk te vinden tussen oude maya ruines.
Wat ik wil bereiken met het forum? Ik vind het leuk om in contact te komen met mensen die mijn passie delen, ik word altijd enthousiast van mensen tips te geven en om ze te krijgen, lotgenoten vinden, noem maar op. Aarzel daarom ook niet om een bericht te sturen mocht je vragen of opmerkingen/tips&trucs hebt!
Vele reisgroetjes,
Emma.