Interview: Het leven in Argentinië

Hoi Jan,

Prachtig interview. Argentinië is inderdaad een prachtig land met een warme, hartelijke bevolking. wij hebben 11 maanden rondgereisd in Argentinië en onze camper staat momenteel, bij vrienden, in Villa General Belgrano in de provincie Cordoba. In september trekken we terug richting Argentinië om weer 6 maanden te gaan genieten van dit prachtige land.

Jos en Elly

@Jos: kom even langs in september als het je schikt, wij zitten in de buurt van Villa Carlos Paz.
saludos,
Jan

Hola Jan en familie,

Leuk interview, Ik ben sinds 2 jaar samen met een argentijnse maar we wonen niet samen ik woon in Belgie en zij in neuquen. We wouden eerst haar emigreren in Belgie maar bij nader inzien, omdat het hier zo goed gaat met Belgie en alles zo betaalbaar is en altijd stralend weer is (sarcasme uiteraard) ben ik aan het overwegen naar Argentinie te verhuizen om een nieuwe start te beginnen en nieuwe mensen te leren kennen en voor het avontuur natuurlijk ook. Nu mijn vraag kan u mij wat pointers geven waar ik op moet letten, wat ik moet doen, waar ik eventueel kan informeren om naar argentinie te verhuizen. dit is een grote stap in mijn leven en zo iets doe je niet wekelijks en dus weet ik niet waar ik moet starten. ik krijg alvast de kriebels in mijn buik als ik er aan denk en hoop ik volgend jaar te kunnen vertrekken :vak01:

saludo desde Bélgica
Peter

Hi Jan,

Ik ga eind september a.s. voor een paar maanden naar Cordoba. Overweeg om in Argentinie te gaan wonen als het bevalt wat ik wel denk. Heb al veel gelezen over Argentie. Heb een paar maal gelezen dat enkele Argentinie veel duurder (2 a 3 maal) vinden dan Nl. Kan je mij een idee geven of dat zo is of anders naar een site verwijzen waar ik meer info hierover kan verkrijgen?

Dank je en een prettige dag toegewenst.

Franke

Hola Franke,

Argentinië is de laatste jaren inderdaad, dankzij een gierende inflatie, geen budget bestemming meer. Prijzen zouden gemiddeld wel eens op het niveau van NL kunnen liggen, hangt er ook van af wáár je je gaat vestigen. Het zuiden is veel duurder dan het midden van het land, het noorden wellicht het goedkoopste. Veel meer heb ik er niet aan toe te voegen, je moet Argentinië toch beleven en ervaren, dat is geen kwestie van pecunia…

Suerte, groet,

Jan