Ik ben Sanne, 25 jaar, vrolijk, sociaal en rustig persoon met enige reiservaring (gewoond, gewerkt, geleefd en gereisd in Ghana en een groepsrondreis gemaakt in Marokko). Momenteel ben ik op zoek naar een leuke vakantie. Een optie is voor mij om te backpacken (rondreizen) in Thailand, hiervoor had ik al een oproepje gedaan voor een reisgenote. Echter… een kleine rondreis door Europa lijkt me ook erg leuk!!
Ik zou graag naar Venetie, Florence en Rome willen en verder lijken Istanbul (wel beetje uit de richting), stukje Zuid-Frankrijk en eventueel Berlijn me leuk. Andere steden zijn ook welkom, ik heb nog geen concrete route in gedachten. Ik vind het leuk om veel van de steden te zien, hier en daar ook te relaxen (een dagje strand tussendoor of terrasje pakken, een keer winkelen, etc), ik hou niet van een uitgebreid nachtleven met discotheekbezoek etc.
Met een interrail ticket moet het goed te doen zijn om een ‘rondje Europa’ te maken in maximaal 19 dagen. Ik zou graag in juni weg willen. (Overigens is een stedentrip naar één stad (of paar steden in 1 land) ook een optie.) Zijn er meiden/vrouwen (leeftijd liefst tussen 20 en 40) die het leuk vinden om zoiets samen te doen? Hoor graag van jullie!
Hoi Sanne,
Ik ben Mirjam, 24 jaar, en ik heb wel interesse om eind juni een interrailtripje te maken. Ik ben nog bezig met de afronding van mijn studie, dus het ligt er een beetje aan hoe de scriptie wil vlotten. Maar als ik daarmee de komende tijd lekker opschiet, dan kan ik wel een week of 2 weg tussendoor.
Heb zelf ook al enige reiservaring, ben namelijk in 2010 5 maanden in Azië geweest en heb vorige zomer voor het eerst geinterraild (door Andalusië en Duitsland, Polen, Wenen).
In de plaatsen die jij noemt in Italië ben ik al eens geweest, maar ik zou het niet heel erg vinden om ze nog eens te bezoeken. Iets nieuws heeft echter wel mijn voorkeur. Verder liggen de bestemmingen wat mij betreft open.
Goed om te weten dat jij ook niet zo’n stapper bent! Wel hou ik van winkelen/kraampjes en marktjes afstruinen en de culturele en natuurlijke bezienswaardigheden.
Wat doe jij verder in het dagelijks leven? Ook nog aan het studeren of heb je een baan?
Wat leuk dat je reageert! We lijken wel dezelfde ideeën en interesses te hebben wat een stedentrip betreft. En leuk dat je zo lang in Azie bent geweest! Was vast erg mooie ervaring?! Ik ben ook 5 maanden weg geweest, toen ik naar Ghana ging.
Ik werk als verpleegkundige en ben nog bezig met het plannen van mijn vakantie. Heb nog geen 100% toestemming voor vakantie in juni, maar verwacht dat dat wel lukt. Verder ben ik momenteel vrij druk, eind april verwacht ik meer tijd te hebben, dus ik wil me dan pas echt goed gaan bezighouden met vakantieplannen. Vind je het okee om tegen die tijd nog eens contact te hebben? Je berichtje spreekt me namelijk aan en als het via de mail lijkt te ‘klikken’ als reisgenootjes en qua reisplannen, zouden we dan eens kunnen kijken of we een keer kunnen afspreken. Je mag me mailen op koala_koe@hotmail.com.
Lijkt me prima om eind april nog even verder te kijken. Dan weet ik ook iets meer over of en hoe lang ik weg kan.
Heb net even gekeken op de website van britrail en twee weken Engeland en Schotland lijkt me ook wel leuk (Stonehenge, Hadrian’s Wall, de trein van Harry Potter, shoppen in Londen)