Internet

Hoi,

Wij gaan ook dit jaar weer naar Portugal en het voelt elke keer weer als thuiskomen. Ook de kinderen ervaren Portugal als een fijn land met gastvrije mensen. Om in contact te blijven met het thuisfront nemen wij ook onze laptop mee. Vor onze laptop zijn wij op zoek naar een internet prepaid kaartje on op het inernet te kunnen. Onze voorkeur gaat uit naar een prepaid kaart voor 15 dagen met onbeperkt toegang tot het internet. Kan iemand ons helpen waar wij een prepaid kart kunnen kopen in Albufeira of Faro en wat zijn de kosten.

Alvast bedankt

Rob

Geen idee waar je zo’n kaart kan kopen. Ik neem mijn netbook altijd mee als we 's avonds uit eten gaan. In veel restaurants/cafés/bars is er gratis wifi en kan je ongelimiteerd internetten.

Je zou je vraag ook eens kunnen stellen op het Tripadvisor forum. Er zijn daar nogal wat expats die in de Algarve wonen.

Bij de telecom bedrijven kun je een dongel kopen voor ongeveer 25 € en deze kun je gewoon opwaarderen zoals een prepaid telefoon

Wat Michel zegt, inderdaad. Zo’n dongle is handig, vind ik. Niet onbeperkt, maar ik meen mij te herinneren dat het ook niet super duur is. Wel enkel te gebruiken op centraal gelegen plaatsen, want werkt via 3G. Waar je goede gsm-verbinding hebt, heb je meestal ook redelijke 3G in Portugal (of zo was het toch in Alentejo).