Internet Gambia

Hallo,
Kan iemand mij vertellen wat een abonnement kost voor alleen internet?
ik heb een vriendin een laptop gegeven,dan kunnen we skypen,maar zij betaald 1500 dalasi voor een maand internet,maar de verbinding is zeer slecht.
Ik hoor verschillende prijzen,o.a. 1500 dalasi en 500 dalasi.

Met Vr. gr

Jan

Waarom geen dongel met prepaid internet? Abonnementen zijn inderdaad erg duur.

Ik Skype vrijwel wekelijks met m’n ouders in Brufut via een prepaid verbinding en dat werkt prima!

Dank je wel,zij heeft een dongel van een provider,kan zij gewoon dan een prepaid vragen?
ik ben niet zo op de hoogte wat dat betreft.

Een dongel zal wel DE oplossing zijn ,want het vast internet is niet traag ,maar SUPER traag.Ik heb dit persoonlijk ondervonden in een hotel .

Ik weet niet van welke provider zij reeds een dongel heeft? Heb destijds voor mijn ouders een simlock vrije dongel van Huawei aangeschaft in Nederland voor iets van €50,-. In Gambia hebben zijn van QCell een simkaart waar je prepaid tegoed op kunt zetten. Dat werkt prima, maar het zal natuurlijk vast per gebied verschillen. Zij zitten in Brufut en Skypen gaat doorgaans erg goed. Kijk maar eens op de website van QCell. Daar vind je alle info.

Dit is de dongel van Qcell zelf (ook een 50 euro)
http://www.qcell.gm/index.php?option=com_content&view=article&id=90&Itemid=205

Kan je ook kopen, maar als er een simlock op zit zou ik een simlock vrije kopen voor hetzelfde geld. Kan je altijd overstappen op een andere provider :wink:

Zij woont ook in Brufut,misschien ligt het toch aan de provider,het is moeilijk om het van deze kant te bekijken,maar een prepaid is een goede oplossing.Bedankt

Ik heb nog een vraag: Ik heb een tablet van samsung,en die wil ik opsturen naar Hotel Sunset Beach in Kotu.Ik heb gehoord dat je dat niet met de post mee moet geven,want dat komt nooit aan,een andere oplossing is Parcel int.,maar dat kost €125,=,weet jij misschien een andere manier?
gr. jan

Erwin , ik koop soms in China via internet , is altijd aangekomen ,wel na ongeveer 1 maand .Misschien is dit wat ? Lager kan niet!
http://www.tinydeal.com/hsdpa-usb-stick-72mbps-3g-wireless-usb-adapter-p-69925.html
En die tablet, misschien beter meegeven met een Gambiareiziger?
En de post? lijkt me wel redelijk te werken , kaartjes waren in België voor ons (een 10-daagse trip)

de post is daar niet betrouwbaar,heb ik gehoord,ze maken het open en als het waarde heeft,kan je er na fluiten.
Maar bedankt voor de info,nu op zoek naar iemand die naar Gambia gaat,en het wil meenemen

Enige manier is de tablet meegeven aan iemand die naar Gambia gaat. Met de post zal hij niet aankomen inderdaad :wink:

Tijl, dat ziet er prima uit! En goedkoop is het absoluut!

Ik zie er geen merk oid bij staan (hsdpa is de standaard) dus wat de kwaliteit is weet ik niet. Dit kán natuurlijk van invloed zijn op de snelheid of het bereik dat je hebt in Gambia.
De meesten zijn goed te spreken over de dongels van Huawei, maar die kosten wel weer wat meer hier in de Benelux. Kan via de Huawei dongel van mijn ouders via de prepaid sim-kaart van QCell doorgaans goed Skypen.

Als je goed zoekt op Marktplaats zijn ze ook aardig betaalbaar. Wel even letten op de snelheid.

Bij de dongel moet ook altijd (inbel-)software geïnstalleerd worden op het apparaat (laptop/tablet). Misschien ook iets om van tevoren naar te kijken en rekening mee te houden. Weet zelf niet of alle software op iedere tablet te installeren is…

En Jan, instrueer je vriendin over het gebruik van zo’n dongel. Een email schrijven kan off-line. Alleen voor het versturen moet de dongel even verbinding maken. Daarna dongel eruit trekken zodat de verbinding verbroken wordt en er geen onnodige dalasi’s verbruikt worden :wink:

Erwin.
Dank je wel,ik heb hier wat aan,Zij heeft een samsung lap-top,daar gekocht,dus zij(de winkel) weten hier meer vanaf.
gr. Jan