Internet

Hi allemaal,

Ik heb weer een vraagje. Ongeveer vanaf maart zal ik zo’n 3 maanden in Gambia verblijven. Ik wil natuurlijk wel op internet om te mailen, skypen, waarbenjij.nu blog bij te houden, via greetz een kaartje naar een jarige te sturen, facebooken, etc.

Nu is mijn vraag hoe de internetcafés zijn in Gambia: Zijn er internetcafés in Kololi? Hoe duur is dat? Hoe snel of traag is het internet? Zijn er webcams? Zijn er wachtrijen?

Ik ben namelijk niet van plan om een laptop mee te nemen. Of is het heel dom als ik dat niet doe?

Weet iemand nog openbare plaatsen met onbeveiligde wifi, zodat ik via mijn blackberry op internet kan?

Alvast bedankt!

Groetjes,
Marleen

Internetcafé kan, maar ik zou gewoon met je BB een gratis Wifi plekje opzoeken en daar online gaan. Bini’s heeft gratis Wifi en zo zijn er nog genoeg andere plekken in Kololi waar je gratis online kunt.
Ik weet dat het Senegambia hotel het ook heeft, maar of niet-gasten daar ook gebruik van kunnen maken weet ik zo niet…

http://www.gambia.co.uk/sharedresources/images/gambia/product/floor-plans/areas/kololi/kololi-1N~Expanded.jpg

Op nr. 5 vind je Bini’s. Eigendom van twee Nederlandse mannen :slight_smile:

Groetjes,
Erwin

Volgens mij is aan de overkant van het Paradiso ( super lekker eten )een plek waar je kunt internetten weet het niet zeker maar ik zal het voor je proberen na te vragen via een van de Bellboys van het Senegambia waar we via facebook nog wel eens contact mee hebben.

Gr. Sjeng

En hoe is het gesteld met de internetcafe’s? Ik heb hier niet heel veel vertrouwen in…
Klopt het dat er internetsticks te koop zijn voor in je laptop? Hoe werkt dit precies?

Hoi het internet cafe is inderdaad tegenover het Paradiso op de strip.Het schijnt er erg goedkoop te zijn aangezien er veel Gambianen komen.

Veel plezier

Het internetcafe tegenover Paradiso is een goed internetcafe met webcams. Je betaalt hier 20 dal. voor een half uur. Als je hier overdag gebruik van maakt valt het wel mee met de drukte. "s Avonds kan het vol zijn. Een klein eindje verderop de hoek om schuin tegenover Ali Baba Garden zit ook een goed internetcafe. Ik heb vorig jaar mijn eigen laptop meegenomen, een Huawei E156G dongel gekocht voor € 49,95. Let op niet alle dongels die je Nederland koop werken in Gambia
Simkaartje erin van Q cell. Heeft me bijna nooit in de steek gelaten. Voor 200 dal. kon ik eindeloos internetten. 's Morgens was internet wel sneller als
"s avonds.

Je kan bij quesel op de Kairaiba avenue een kaart kopen.ze installeren hem ook voor je.Neem dan wel een Dongel mee vanuit Nederland.De kaart kost 1000 dal wij hebben ter 2 maanden mee gedaan.We kregen wel voor 1000 dal gratis.Werkt heel goed.En als je naar een restaurant gaat,hoef je niets te betalenDan kan je wifi gebruiken.

Bedankt voor de reacties!
Inmiddels heb ik bij gamcell in Kololi (tegenover african queen en ali baba) een dongel gekocht, want in Serrekunda bij Gamtell waren ze op. De dongel kostte 2900 dalassi en ik heb voor 500 d opgewaardeerd. geen idee hoe lang ik hiermee ga doen, maar dat merk ik wel. Let op dat je wel je paspoort meeneemt als je een dongel koopt. Momenteel gebruik ik het in mijn laptop, maar het is heel traag. Misschien ligt dit er dus aan dat het later op de dag is en mijn laptop zelf is ook best traag. Deze dongel is dus meer voor nood en voorderest gebruik ik het wifi bij Binies. Met mijn blackberry op het wifi lukt trouwens niet. Ik kan wel verbinding maken maar kan verder niet op internet oid. Er staat dat ik een ipadres nodig heb…