Ervaring met simlockvrij internet Gambia

Hallo, onze bedoeling is om vaker en langer naar Gambia te gaan. Ik wil dan mijn laptop mee, om contact te houden met het thuisfront en mailen.
Wie heeft goede adviezen qua welke dongel, (Option iCON XY USB Modem simlockvrij ? wie heeft daar ervaring mee?) hoe gaat dat dan, waar kun je een simkaart kopen en … nou ja, ik kom eigenlijk niet verder op google.

Je kunt in Nederland een simlock vrije dongel kopen van Huawei en dan in Gambia een simkaart van QCell. Die kaart waardeer je dan op net als een prepaid telefoon en je kunt overal via de dongel internetten.
Je kunt ook in Gambia zelf bij QCell een dongel van hen kopen, maar of die een simlock hebben durf ik niet te zeggen.
In Nederland via internet betaal je een kleine 50 euro voor een dongel van Huawei.

1 like

ik heb nav dit antwoord gegoogeld. Je kunt dus met een simkaart die je in de dongel doet beltegoed toevoegen. hoe gaat dat dan? ik ben heel benieuwd,

Alie

Ipv opwaarderen met de toetsen van je gsm, doe je het nu dmv het programma/software op je laptop. Die software wordt bij de dongel geleverd en bij Huawei staat de software op de stick zelf. Het werkt dus vrijwel hetzelfde als met een prepaid telefoon;)

Het klinkt allemaal toepasbaar voor mij:wereld:en wordt hier helemaal blij van. Ik vond ook de Option dongel op internet. Maar als de huwai zo gemakkelijk werkt, ga ik toch maar kijken waar ik die kan bestellen. Daar zag ik overigens verschillende types in. Maakt het nog uit welke ik het beste kan aanschaffen Erwin, want ik ben er helemaal klaar voor>>>. over zes weekjes zijn we in :zon02: Gambia.

Volgens mij kun je de goedkoopste nemen; even kijken welke verbindings types hij aan kan: gprs, hsdpa enz.
Kende die van Option niet. Even gezocht en zo te zien werken die ook perfect! Ook een prima keuze lijkt me dus schroom niet om er 1 van dat merk aan te schaffen.
En kijk anders maar eens op YouTube voor een instructie hoe zo’n dongel te gebruiken. Zat filmpjes over te vinden! (‘how to use a…’)

1 like

Gister heb ik mijn dongel ontvangen via de post. Het ziet er inderdaad niet moeilijk uit. Maar hopen, dat ik als digibeet hem aan de praat krijg. Nog over 3 weken zijn we al in Gambia, en gaan daar lekker 6 weken genieten van het mooie weer, en we moeten de “tuin” rond ons huisje aanleggen. Dus de tijd zal wel weer omvliegen:zon02:

En anders gewoon een Nederlander vragen die er de winter doorbrengt. Of op het kantoor van QCell willen ze je ook vast wel helpen.
Je komt er vast wel uit.

Alvast veel plezier:vak02: en veel zon:zon02:gewenst!
Momenteel is het nog wel eens :storm:

Groetjes,
Erwin

1 like

Haalo Erwin en Gambia man,

De simlock vrije domngels van Huawei kun je ook via mij kopen !!
Sinds een half jaar verkoop ik simlock vrije dongels die je in Gambia kunt gebruiken.
heb er verschillemnde verkocht aan mensen die momenteel in Gmabai zitten en hebben me al laten weten dat het perfekt werkt en geen problemen er mee hebben.
Je hebt er 1 van 49.95 en die werkt als een usb stick
Dan heb ik nog een model van 29.95 en die is met een kabeltje aan de laptop verbonden en staat er een klein stukje vannaf !
Beiden werken perfect.
De handleiding word via email toegezonden.
je gaat met laptop en dongel naar Gamcel toe op de Kairaiba en daat helpen ze je als je een simcard koopt ( 20 euro ) om dongel te installeren en zijn heel klantvriendelijk daar.
Dongels in Gambia zijn veel te duur en kun je beter hier kopen !

Ook verkoop ik complete dongelpakketten incl simcard, en internettegoed voor 20 GB ter waarde van 20 euro voor Oostenrijk, kosten 60 euro ( en nog een paar andere Europese landen.)
Misschien zit Gambia ook er aan te komen om paketten compleet aan te bieden !
Ook zijn er losse inteentkabeltjes te krijgen voro 4,50 waarmee me een betere ontvangst heeft en neem ik a.s dinsdag mee voor een paar klanten in Gambia.

Ik hoop dat ik jullie hiermee voldoende geinformeerd heb ?
Zo niet dan hoor ik het wel.

Gr. Jalinda

Ik dacht dat tot nu toe alleen Qcell internet via dongel aanbood!?

Weet niet hoe Gamcel het nu doet, maar m’n ouders liepen een maandje terug tegen het probleem aan dat zij ook uit Nederland een Huawei dongel hadden meegenomen. Toen bij Qcell kwamen en hen werd medegedeeld dat ze alleen nog maar prepaid simkaarten verkochten voor draadloos internet in combinatie met een dongel van Qcell…!!!
Gelukkig waren de dongels (100 euro ofzoiets) op, haha. Mochten ze bij uitzondering toch een Qcell simkaart krijgen en tegoed ervoor kopen.

Verkoop jij de dongels trouwens voor jullie projectjes in Gambia?

Groetjes,
Erwin

Klopt Erwin het is Qcel en niet Gamcel waar je de dongel kunt laten instaleren en je internet te goed kunt kopen !
Ik gooi die 2 wel eens door elkaar omdat ik van beiden een simcard heb.
Je hebt ook gelijk dat Qcel half oktober probeerde je een simcard met dongel aan te smeren dit hebben een paar mensen die via mij een dongel hebben gekocht ervaren en hebben er ook niets mee gedaan.
Vervolgens ging Marjan ( Prikker ) begin november naar Qcel met haar laptop en kocht een internet tegoed voor 1000 Dalasies en was er niets aan de hand. Ze hielpen je uitstekend en waren heel vriendelijk. Alles werkt perfect nu !
Ze zullen het wel geprobeerd hebben maar als de Nederlanders dan weer de deur uitlopen zonder iets te kopen dat brengt geen geld op.
*ik heb ook gezegd tegen de mensen…poot stijf houden die trekken wel bij, ga zo lang naar het internet cafe toe, en zie na 3 weken kan het plots wel ? *
Dus laat je ouders er maar gewoon geen gaan Erwin !
Dongels verkoop ik inderdaad voor onze projectjes enzv.

Gr. Nel

Net terug uit Gambia, met prima ervaring met de dongel.
Ik ben met laptop en dongel naar het Qcell gebouw geweest. Daar zit een hele groep mensen, die je vriendelijk helpen en er voor zorgen, dat je dongel en Qcel prima op je laptop werken. Het opwaarderen gaat ook prima, dmv de simkaart in je telefoon en een opwaardeerkaart. echt fantastisch!

Hoi Gambiahuis 1,

Ik vertrek over een maand naar Gambia om daar drie maanden op een school stage te gaan lopen en heb een aantal vragen over de verbinding met internet.

Welke dongel had je precies gekocht? Waar ligt het Qcell gebouw? Hoeveel tegoed kun je dan kopen en hoe lang doe je hier ongeveer mee?

Bedankt voor de reactie!

Groetjes Maartje

Hallo Maartje,
Als je dit onderwerp terug leest, kun je zien, dat er verschillende soorten zijn een nie zo dure is de Huawei, Zelf heb ik een ander type. Mijn buurvrouw in Gambia heeft ook een Huawei, en wat ik zag, is dat zij langer met het "beltegoed"toe kon dan ik. De Qcell zit aan het eind van Kairaba street, richting Serrekunda. Ik heb daar de eerste keer voor 500 dalassies gekocht, maar als je 3 maanden gaat, kun je ook 1000 dalassies de eerste keer doen. Bij tankstations kun je kraskaarten kopen en via je telefoon op waarderen, via sms. net als hier de prepaid telefoon. Heel veel plezier in Gambia!:dag:

1 like

Hallo, klopt bovenstaande info nu anno (bijna) 2013 m.b.t. eigen meegebrachte laptop en internetgebruik in Gambia nog steeds? Ik ga over 4 weken naar Gambia voor 7 weken en wil graag de mogelijkheid van 24/7 toegang tot internet. Jalinda, verkoop je inmiddels complete dongelpakketten voor Gambia? Wat zijn de kosten en hoe kan ik die eventueel bestellen?

Dit klopt nog steeds, als je op de Kairabastreet naar het kantoor van QCell gaat, dan helpen ze je nog steeds met het installeren van internet op je computer. Ze hebben daar ook dongels te koop. Ik heb gehoord, dat Africel nu ook goed internet heeft, maar heb daar zelf geen ervaring mee.
Ik heb nu op de Ipad internet van Qcell. ze knippen daar een telefoonkaart naar micro formaat en het werkt fantastisch en nog sneller dan op de laptop. Maar als je echt je programma’s van je laptop wil gebruiken is dat geen optie.

Heeft iemand ook ervaring met internet op je mobiele telefoon? Wat de mogelijkheden en kosten zijn?

Gewoon gebruik maken van de gratis wifi in de restaurantjes. Net zo handig en kost je niets!

Niet alleen de restaurantjes Erwin. Ik denk dat alle hotels ook gratis internet hebben. Ik ken zelfs taxichauffeurs die bij hotels staan en gratis internet hebben.

Ik zit niet in een hotel en zal zal ook niet veel in restaurantjes zijn. Vandaar dat ik mobiel internet zou willen en dat ik hierna op zoek ben.