wij gaan ons dit jaar vestigen in Turkije enwel in Alanya.
Voor mijn jongste zoon zoek ik een internationale school in de buurt hiervan.
Als ik op internet zoek kom ik alleen in Istanbul uit en dat is wel heel erg ver om iedere dag op en neer te reizen.
Kan iemand mij helpen?
Beste Nur,
Je zal geen internationale school waar nederlands of alleen engels gesproken word vinden in Alanya. Zoals je schrijft is er een in Istanbul. Maar om een prive school te vinden,waar de lessen in het Turks gegeven word maar er tevens ook lessen engels bijkomen moeten er wel zijn in Alanya. Maar een internationale school kennen ze hier niet.Ikweet niat wat voor zaak je gaat starten in Alanya .
Een zaak dat wij altijd voor klanten met schoolgaande kinderen doen indien ze hier een woning kopen of een zaak opstarten,is eerst zoeken naar school mogelijkheden.Zoals in Kusadasi hebben we een heel goede priveschool, kost wel 4.OOO euro op jaarbasis,hetzelfde in Dalaman. Nu komen klanten naar Marmaris deze maand ,dus gaan we eerst een school zoeken en bezoeken,dan pas kunnen die mensen het risico nemen te emigreren.School is heel belangrijk,dus vooraleer je emgreert zoek eerst een school.
Wat ik wel kan doen deze week is eens informeren in Alanya,ben er deze week toch voor klanten.Vertrek vandaag en blijf er 2 weken.Zodra ik iets te weten kom,laat ik het weten of je kan me ook persoonlijk mailen. francoisevanhaesebrouck@hotmail.com
Groetjes uit Turkije
Franka
Wat ontzettend leuk en spannend dat jullie naar Alanya gaan! Ben heel erg benieuwd hoe het allemaal gaat verlopen. Hou je ons een beetje op de hoogte? En ik hoop dat je snel een goede reactie krijgt op je vraag!
Heb je deze morgen persoonlijk gemaild en verteld dat we het echt zo duk hebben. Was gisteren in Bodrum en vertrek binnen een half uur naar Marmaris.Maar je antwoord zal je wel gekregen hebben,als je nog iets moet weten kan je me altijd mailen,mijn privemails maak ik altijd open,hier op het forum probeer ik zoveel mogelijk te komen en te antwoorden maar soms ontbreekt me de tijd.
Groetjes,
Franka
hallo,
Ik weet dat er een internationale school in antalya zit.
Dat is alleen bedoeld als extra daar gaan de kinderen op zaterdag heen buiten hun normale school om.
Een nederlandse vriendin van mij heeft haar kinderen daarheen gestuurd.
groeten en succes
Sorry,maar die school zal wel niet voldoende zijn om een volledige opleiding te hebben wat een normaal kind nodig heeft. Die privé school noemen ze ook een internationale school omdat ze bijlessen krijgen in het engels en truks,maar dan moet je daar wel die 5.OOO euro voor over hebben.
Laat de keuze aan je zoon, die moet het fijn vinden hier vriendjes te maken en graag naar school te gaan.En dat kan hem alleen lukken met de kinderen die hij zal leren kennen in de omgeving waar jullie hotel is.
Groetjes
Franka
hallo ik wil heel erg graag weten of jullie een internationale school hebben gevonden.
ik hoor tegenovergestelde berichten.
Van de een hoor ik dat deze er wel is in Alanya voor 500 euro per maand en de ander zegt dat het er niet is.
Graag hulp.
Bij mijn weten is er nog steeds alleen in Antalya een internationale school. In Alanya is wel een priveschool waar hierboven ook over wordt gesproken maar het lesgeld daarvan is erg hoog.
Als je dan toch gaat emigreren zou ik je kinderen ook gewoon naar een Turkse school laten gaan, zo kunnen ze het snelste inburgeren en zich thuis voelen.