Turks leren in alanya

Hoi allemaal,

In de zomer verblijf ik voor een aantal maanden bij mijn vriend in alanya.
Ik zou graag de Turkse taal willen leren hier in alanya! Als iemand hier meer informatie over weet van waar dat kan en wanneer hoor ik het graag :):grin::blush::relaxed:

Hee,

Ik heb zelf ook een vriend wonen in Alanya en wil ook graag daar de Turkse taal leren, heb je toevallig al wat gevonden?
Ik hoor het graag van je! :slight_smile:

Hallo, jullie kunnen informeren bij Tömer. Google voor meer info, tel nr en adres.

http://tomer.ankara.edu.tr/en/portfolio/turkish-courses-2/

De eerste vraag hier is al van wat langer geleden. Maar misschien voor enige lezers wel interessant. Ik voeg er onder eigen verantwoording wat aan toe.
Specifiek voor Alanya, kun je ook bij de gemeente terecht. De kosten, wat ik via derde heb. is erg billik. Het gaat wel redelijk snel en vanaf het begin in het Turks. Ik weet geen details hoe aan te melden, maar als je bij het gemeente huis binnen stapt hebben ze achterin een afdeling yabancı die bedoelt is om de buitenlander met al zijn gemeente gerelateerde zaken te helpen.
De officieus bestaande vereniging in Alanya hebben een site en FB pagina en daar werd recentelijk bekent gemaakt dat ze willen starten met een cursus. NL.Alanya Public Group | Facebook
Als je in Nederland Turks wil leren heb ik goede ervaringen met de volksuniversiteit die in elke grote stad te vinden is.
Als laatste heb ik heel veel aan lesexpres gehad. Wat mij betreft de enige online cursus die uitdaagt en je bezig houd een goed kwaliteit heeft. De kosten zijn € 1,25 per les die eeuwig toegankelijk blijven. Je kan in je eigen tempo studeren.

Bedankt voor die aanvulling. Ik Was me er van bewust dat het Een ouder bericht is maar er Zijn inderdaad vast altijd mensen Op zoek :wink: Keek even Op de link die u gaf. En vraag me af wie die lessen zou Gaan geven. Ik zie al Een foutje in het info-bericht dus heb enigzins twijfel over de betrouwbaarheid. En als deze Udo Peters zelf les Gaat geven… Ik zou zelf liever les hebben van Een native, maar goed dat is Een persoonlijke keuze. Maar u herinnerde me hier wel iets anders mee :+1: Bij de MEB milli eğitim bakanlığı / milli eğitim merkezi, heb je gratis curussen o.a. Turks. Keek Op die site en de cursus zou binnenkort van start Gaan. :clap: Zal de link hieronder Zo even toevoegen, ben hem Kwijt. Ik wil nog even toevoegen dat ik de keuze van de cursus zou laten af hangen van hoe ver ik zou willen komen. Ik bedoel Zo’n cursus Bij de MEB is super voor de basis maar heeft Een beginners en gevorderden niveau en dan stopt het terwijl je Bij Tömer door kunt gaan tot moedertaal Niveau. Maar goed daar betaal je dan ook Voor . Maar je kan ook Nog altijd kiezen om de basis Bij MEB te leren en daarna verder te Gaan Bij Tömer​:wink:

      • Updated - - -

Ik begreep trouwens niet of u met de gemeente ook de MEB bedoelde, zou kunnen dat we hetzelfde bedoelen :wink:

Ik kan de link niet kopieeren en plakken :thinking:

Als het goed is kun je er op klikken? werkt bij mij.

Dat werkte niet maar zal Het straks ff van M’n laptop proberen ipv de telefoon (Als ik Het niet vergeet)

Moest even weg,
Nee de lessen zullen met zekerheid niet door Udo gegeven worden maar door Ülkü. Ik meen te weten dat het een beginners cursus word. Ülkü is Turks met studie tijd in Nederland en nu als moeder en echtgenoot weer hier. Op basis van jou uitleg denk ik niet het niveau is dat jij zoekt.
MEB geen idee maar de Gemeente doet het niet geheel gratis, c.a 100 TL ofzo.
Tömer heb ik zelf geen ervaring mee, wat ik gehoord heb, Goede cursus maar het gaat snel en veel mensen haken af. De “die hards” hebben er heel veel aan.

Ah ok. Dat Verandert de zaak Als Het door Een Turkse gegeven wordt. Ik ben niet op zoek hoor, heb zelf geen cursus meer nodig Ik spreek de taal inmiddels vloeiend omdat ik inmiddels bijna 11 jaar hier woon :wink: