Internationaal rijbewijs

Beste forummers!!

Begin februari ga ik voor een 5 maanden naar Australië om stage te lopen in Cairns. Na deze periode wil ik nog anderhalve maand reizen. Ik ben gister bij de ANWB geweest om een internationaal rijbewijs aan te vragen. De medewerker kon mij vertellen dat een internationaal rijbewijs maar 3 maanden geldig is. De eerste 5 maanden gedurende mijn stage loop in Cairns heb ik niet echt een rijbewijs nodig, maar na dit half jaar wel als ik ga reizen. Wat is het verstandigst om te doen in mijn situatie?

Groeten, Thomas

Hi Thomas,

Voor zover ik weer is het int rijbewijs 1 jaar geldig. (http://www.anwb.nl/webwinkel/reisdocumenten-en-vignetten/internationaal-rijbewijs) Misschien heeft het aantal maanden met leeftijd te maken of het aantal jaar dat jij je rijbewijs nu hebt?

Ik vertrek ook in Februari en vraag mijn int rijbewijs zo laat mogelijk aan zodat ik er zo lang mogelijk gebruik van kan maken!

Niels

Hallo,

Inmiddels al 3 keer een internationaal rijbewijs aangevraagd en die was toch echt alle drie de keren voor 1 jaar geldig.

Het internationaal rijbewijs is 1 jaar geldig. Wij gaan sinds 1999 ieder jaar. En om de 3 jaar haal ik een nieuwe bewijs. De ervaring leert dat ze alleen een kopie maken van je echte rijbewijs. Want het internationaal is alleen maar een vertaling.Heb tot nu toe nog niemand gehad die er naar vroeg. 1x in Afrika verder niemand.

Hallo,
Informeer ook even bij de rdw.
H.gr. Bert

Sorry Bert, maar voor vragen over internationaal rijbewijs moet je echt niet bij het RDW zijn.Dan eerder bij de ANWB of de verhuurder.

Hallo,

Mijn vriendin is overgekomen uit het buitenland,geen europees land,maar heb bij de rdw informatie gekregen wat zij hier kan met haar rijbewijs.Heb bij verschillende instanties informatie aangevraagt,maar niemand kon men een duidelijk antwoordt geven.Alleen de rdw en die deelde mij mede dat zij in nederland een halfjaar lang met haar rijbewijs in combinatie met het internationale rijbewijs een halfjaar hier mag rijden ingaande aankomst in nederland.Ik dacht misschien weten hun ook iets overandere landen.
H.gr. Bert

Hallo,

Het is echt zo dat als je een NL rijbewijs hebt dat je voor als je in het buitenland wil rondrijden je naar de ANWB gaat en daar een international rijbewijs krijgt wat zo’n 14 euro kost en die gebruik je samen met je NL rijbewijs. Dit internationale rijbewijs is 1 jaar geldig. Als je daarna een nieuwe wilt dan moet je weer terug naar ANWB als je in het buitenland zit dan doe je dit via de NL ambassade in dat land. Dus de informatie die jij geeft Bert dat is niet voor mensen die een NL rijbewijs hebben. Jij hebt het over een situatie dat iemand met een buitenlands rijbewijs in NL wil rondrijden dan lijkt het me logisch dat de RDW je daar over informeert. Trouwens eigenlijk hoort ze die informatie in haar eigen land op te vragen.

Hallo,

Ja okë,hartelijk dank.
H.gr. Bert