Inspiratie gezocht

Ik ben een jongen van 15 en ben van plan om op wereldreis te gaan nadat klaar ben met school, ik ben dan 18. Ik wil dan graag ongeveer een half jaar op reis. Ik weet nu nog niet welke landen ik wil bezoeken en ben dus op zoek naar inspiratie en ervaringen van mensen die al op wereldreis of zoiets zijn geweest. Ik ben niet speciaal op cultuur maar ik wil wel de hoogtepunten zien in de landen die ik bereis. Ik zoek een combinatie van cultuut en relaxen. Ik ben wel meer op zoek naar het relaxen tijdens de reis dan de cultuur. Ik wil graag naar tropische bestemmingen. Ik ben vooral aan het kijken naar zuid-oost azië en zuid- en midden-amerika. Ik ben pas 15 en dus niet erg ervaren in het reizen en wil daarom de mening van anderen horen. Welke landen zou je mij aanraden? Welke landen zijn de mooiste/meest indrukwekkende waar je ooit bent geweest? Alvast bedankt voor de reacties.

Pim

Hoi Pim, ik denk dat je een goede keuze maakt om naar z-o Azie te gaan; goedkoop en in het algemeen wel makkelijk te reizen. Misschien kun je denken aan Laos, Cambodja, Thailand en Vietnam, dan kun je luieren combineren met cultuur en natuur. Ik denk dat hier ook de jongste reizigers naar toe gaan, maar voor wat jij zoekt zijn er natuurlijk nog veel meer mogelijkheden hoor.
Je hebt nog drie jaar dus tijd zat om nog eens rind te snuffelen op dit forum, kijk reisprogramma’s, giogle wat en doe wat ideeen op in reisgidsen en routes van georganiseerde routes. Veel plezier ermee!

Via Wereldwijzer app