Inspiratie gezocht!

Hallo beste reizigers!

Ik ben van plan om deze zomer ongeveer 2 maanden te gaan backpacken! Nu ben ik er nog niet helemaal naar uit… (te veel goede ideeën eigenlijk)
Dus vandaar dit bericht… wat zouden jullie mij aanraden?
Wat informatie over mij: Ik ben een jongen, 21 jaar en student. Ik heb meer ervaring met alleen reizen en maak gemakkelijk vrienden. Mijn budget all inclusief zal om en nabij de 2500 euros liggen. Ik houd van sportief bezig zijn (golfsurfen!) maar ook lekker chillen. Niet te veel cultuur, maar de echte highlights sla ik uiteraard niet over. Ik ben liever in de bergen of aan de zee dan in te grote steden of massale toeristische trekpleisters…
Oh, btw, ik heb al een grote reis gemaakt door Zuidoost Azië en ik wil graag iets nieuws.

Dus… kom maar op met jullie goede ideeën! Ik zie ze graag tegemoet…

Groetjes
Jeroen

Zuid-Amerika lijkt me dan ook wel iets voor jou.
Ikzelf woonde de voorbije jaren in Peru, maar ook ging ik al naar Ecuador, Brazilië, Chile en Bolivië.
Het zijn allemaal goedkope landen, je kan het echt heel goedkoop maken maar dat kies je zelf. Toeristische attracties zijn altijd duur, maar je maakt die uiteindelijk hoe duur je zelf wil. Vele plaatsen kan je ook gewoon op jezelf bezoeken (een trotter bijvoorbeeld is hierbij erg handig!). Peru heeft een mooie tropische kust (waar veel mensen gaan surfen), maar ook prachtige bergen en bezit een groot deel van de Amazone. Het heeft dus vanalles en biedt je veel variatie aan. 's Avonds zijn er overal talrijke bars en clubs waar je gemakkelijk mensen leert kennen. Het is een arm land, maar kent toch ook wel wat luxe in de steden. Je vindt bijvoorbeeld gemakkelijk internetcafés en kan er zowel lekker goedkoop eten als wat duurder en meer Westers. Verder is het ook een land boordevol fascinerende cultuur (denk aan de fameuze Machu Picchu) en niet te vergeten, adembenemende natuur. Het is echt een aanrader en bovendien is het heel gemakkelijk om door Zuid-Amerika te reizen en rond te trekken! Alvast veel succes gewenst!

1 like

Bedankt Imperial Peru. Hier had ik zelf nog niet echt bij stil gestaan. Maar ik ga me hier zeker wat meer in verdiepen.

1 like