inlineskaten richting spanje.

hey ! ik ben van plan 22juli te vertrekken richting spanje op mijn inline skate’s .
ik heb maar 15dagen verlof , dus hopelijk raak ik er ! :slight_smile:

heb wel een vraagje , mijn eerste instantie was bedoeld om op deze manier geld in te zamelen , maar ik mag dat blijkbaar niet doen zonder organisatie.
iemand hier ervaring mee ?

en ook iemand een gedacht over hoe ik best mijn route plan ?
wil het vooraf uitstippelen , zodat familie en vrienden weten hoe ik ga schaatsen zeg maar .

laat gerust wat tips , hints , info , personelijke ervaringen achter .

alvast bedankt :slight_smile:

Wauw, pittig plan!
Ik heb wel ervaring met fietsvakanties maar dan alleen in vrij vlak landschap. En ik heb dan wel wat kilootjes bagage aan mijn fiets hangen. Hoe wilde jij dat gaan doen qua bagage?
En onderweg kom je ook bergen tegen, lijkt mij erg lastig op skates.
Ook vraag ik me af op welke wegen je wel en niet mag skaten. Ik neem aan niet langs de Franse tolwegen!?
Heb je al ervaring met meerdaagse skate-tochten?

Ook al is het heel anders, misschien kun je toch wat tips opdoen op deze site over vakantiefietsen: www.vakantiefietser.nl.

En hoezo mag je geen geld inzamelen en doneren aan een goed doel? Iedereen mag toch ook voor zijn bruiloft of verjaardag geld voor een goed doel vragen? Of is dat eigenlijk ook illegaal?
Of bedoel je met ‘geld inzamelen’ dat jij zelf het goede doel bent? :wink:

bedankt voor je reactie , qua bagage neem ik mijn backpack mee met enkel de hoofdbenodigdheden .
uiteraard mag je niet langs de tolwegen , maar gewoon langs de standaard wegen is geen probleem ,
als het effectief wat lastig word lift ik gewoon 50km verder om zo mijn reis verder te zetten , heb ervarin met meerdere dagen op skate’s te staan , sta er dagelijk al op :stuck_out_tongue: 25-50km
ik neem zeker en vast ook wandelschoenen mee , voor mijn benen even te laten rusten .

het plan was om geld in te zamelen voor kinder kanker fonds , maar ik moet in een vereniging zitten , speciaale aanvragen doen , etc etc etc … een hele rondsloop !
en kvind het belachelijk dat je dat moet doen om mensen te helpen .

Oh, wat raar, dat wist ik niet. Heeft dat fonds zelf misschien een idee voor een omweg om toch geld in te kunnen zamelen en doneren? Of hebben zij dit juist gezegd?
Wat kan er gebeuren als jij mensen (bv. via Facebook) vraagt om zelf geld te doneren direct aan dat fonds, bijvoorbeeld een bepaald bedrag per kilometer? Dat is toch niet strafbaar ofzo?

Geen idee of ik weer onzin uitkraam hoor, maar… Ik denk dan meteen aan de Compostella route. Ik ken mensen die m per fiets, maar ook per voet hebben gedaan, dus skaten moet dan toch ook kunnen?

Mooi een leuk plan!