Heb een baan aangeboden gekregen in de gezondheidszorg maar vroeg me af wat het inkomstenbelasting tarief is? maw wat is het tarief dat je betaald bij welk loongrens? Betaal je meer inkomstenbelasting dan in nederland (ook bij een hoger salaris ik las 58,95%?)
@ grumpy - loon en inkomstenbelasting is een duidelijk verhaal. kun je mij vertellen wat er nog meer van je bruto loon wordt afgehaald aan belastingen of inhoudingen ?
premie soc. lasten (o.a. AOV, een soort AOW) en AZV (=collectieve ziektekostenverzekering) en hoogstwaarschijnlijk ook werknemersdeel pensioenpremie, omdat een aanvullende pensioenverzekering inmiddels verplicht is voor bedrijven. Ik durf zo niet te zeggen hoe hoog die percentages zijn.
Bedankt weer. Ik weet ondertussen dat mijn aanvullende verzekering AZV door mijn werkgever voor mijn gezin wordt betaald. Aanvullende pensioenpremie is 10 % en ik ga er van uit dat dit ook betaald wordt door de werkgever maar dat ga ik navragen. Premie sociale lasten ben ik ook nog niet helemaal uit maar ik zie wel dat dit laag is.
Bedankt weer voor je snelle antwoord
grtz Q
Updated - - -
Bedankt weer. Ik weet ondertussen dat mijn aanvullende verzekering AZV door mijn werkgever voor mijn gezin wordt betaald. Aanvullende pensioenpremie is 10 % en ik ga er van uit dat dit ook betaald wordt door de werkgever maar dat ga ik navragen. Premie sociale lasten ben ik ook nog niet helemaal uit maar ik zie wel dat dit laag is.
Handig, heb de link meteen opgeslagen, want dit soort vragen krijg ik wel meer. Ik heb met loon inhoudingen geen persoonlijke ervaring, vandaar dat ik je niet heel concreet kon helpen.