Inkomen Suriname

Graag had ik geweten hoeveel inkomen je moet hebben om met een gezin van 4 kinderen kan leven in suriname.
Ik VIND NOGAL VERSCHILLENDE BEDRAGEN.
Mijn man kan er werk krijgen en het inkomen zou gelijdelijk naan stijgen.
Ik zou in eerste instantie nog enkele maanden in belgie blijven met de kids om dan na enkele maanden te volgen .
alvast bedankt

Wat je nodig hebt om te kunnen leven in Suriname, hangt sterk af van hoe je van plan bent je leven te leven. Betrek je een groot en luxe huis, dat je huurt van een naar NL vertrokken Surinamer, compleet gemeubileerd en van alle gemakken voorzien, en wil je blijven eten zoals je gewend was te eten, en leven zoals je dat nu gewend bent, mag je een 10 tot 20 procent bij je inkomen hier optellen.

Ga je leven zoals ze in suriname gewend zijn, kan je gemakkelijk met de helft toe. Houd vooral rekening met geld wegzetten voor je europese pensioen, verzekeringen en zo.

Mijn Surinaamse vrouw haalt voor 300 SRD op de zondagse markt en uit de supermarkt alles in huis om een week lang met z´n tweetjes (en vanzelfsprekend de nodige gasten !) goed van te kunnen eten en drinken, Paramaribo style. Dat ik daar geen gebrek bij lijd, kan je zien aan het feit dat ik altijd dikker en gelukkiger van Zanderij vertrek dan ik aan ben gekomen. :unibrow:

Vraag een gezin dat je daar kent eens, hoe hun uitgavenpatroon in elkaar zit, daar zal je veel van leren.

Hai Verodup,

Ik woon sinds een aantal jaar in Suriname en ja je kan hier een heerlijk leven leven. Maar precies zoals threedonkeys het aangeeft, het ligt erg aan wat je maatstaven zijn.
De meeste huizen hier die redelijk zijn, niet te klein, niet al te groot liggen toch al rond de 500 euro per maand. Met vier kinderen heb je al meer ruimte nodig, ik denk dat je dan al snel naar 700 euro gaat.
Wanneer je Europese boodschappen wilt halen bij bijvoorbeeld de grote supermarkten, ben je al snel ook zo een 600 SRD ( ongeveer 200 euro per maand kwijt). Dan heb je je electriciteit en water natuurlijk en de telefoon. Het ligt eraan of je veel aircos hebt en of je ze gaat draaien de hele dag, hahaha, want dan zul je ook op ongeveer hetzelfde bedrag aan EBS uitkomen.
Ach al met al, kun je misschien voor zo een 1750 euro per maand heel goed leven. En voor minder natuurlijk ook, maar ja het ligt echt aan JOU maatstaven. Dit is een schatting hoor.
Pensioen is belangrijk, verzekering kan ook hier.
Mail me maar als je nog vragen hebt via hier.

Groetjes
Esther

Tips Over Suriname Nodig?

Hello,

Hoe ziet het uitgavenpatroon er nu 2009/2010 eruit. Is het leven duurder geworden en de salarissen laag. Wat zijn de vaste lasten en onkosten daar vergeleken met nl.

Gr,

KD