Ingewikkelde route Kaapstad & Johannesburg

Hoi!

Van 3 december tm 24 december vertrek ik naar Zuid-Afrika.

Nu zijn er een aantal plaatsen die ik graag wil zien:
Kaapstad
Route 62 van Kaapstad naar Port Elizabeth
Drakensbergen
Lesotho
Kruger NP
Panoramaroute
Blyde River Canyon

Ik realiseer mezelf dat ik hier nog iets moet gaan skippen, omdat dit net even teveel is voor 3 weken ZA.

Het idee is om zelf naar Kaapstad te vliegen en vervolgens Route 62 te gaan rijden EN/OF naar Drakensbergen en Lesotho te gaan.
Ik heb hiervoor 2 weken de tijd. Ik moet namelijk op 16 december in Johannesburg zijn. Mijn zusje zit daar voor een paar maanden en heeft dan een weekje vakantie. We hebben dus om precies te zijn van 17 dec tm 23 dec (24 vlieg ik terug) samen de tijd om de Panorama route te rijden, de Blyde River Canyon te zien en naar Kruger National Park te gaan.

Denken jullie dat dit haalbaar is, om in 6 dagen de Panorama Route te rijden en naar Kruger NP te gaan?
En hoe zou ik de eerste 2 weken van de reis het best kunnen indelen?
Ik vind dit zelf nogal ingewikkeld omdat ik graag Route 62 wil rijden en eigenlijk ook Drakensbergen en Lesotho wil zien, maar vervolgens wel vanuit daar door moet naar Johannesburg.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Als je in Kaapstad vertrekt kan je van daaruit Route 62 rijden. Je kan dit doen in een paar dagen. Als je tussen Route 62 en Lesotho niets meer wil zien kan je doorrijden naar Lesotho. Hoeveel dagen zou je daar willen blijven?
Je kan bijvoorbeeld de grens over in Mafeteng en naar Malealea gaan. Dat is leuk voor hikings en pony trekking. Vervolgens rij je door Lesotho tot aan Ficksburg of Butha Buthe en ga daar de grens terug over. Je bent dan in Golden Gate.
Van daaruit kan je naar de Northern Drakensberg gaan, Royal Natal. En dan naar Johannesburg. Dit is alles goed te doen in 2 weken.

Ook 6 dagen de Panorama route en Kruger park rijden is goed te doen. Het is maar gewoon hoe lang je ergens wil blijven. Dus zo ingewikkeld is het niet :slight_smile:

Je probleem is, (sorry). Dat je teveel wilt zien in 2 weken. De afstanden zijn gewoon te groot in ZA, om alles te gaan doen, zien. Dus echt beperk je in een gebied en kom later weer eens terug.
Route 62 in ongeveer 10 dagen, en dan nog even Lesotho, Drakensbirg. Kan ook, maar dan zit je weer veel in de auto, dan je daadwerkelijk wat ziet.