ING-pinpas werkt niet?

Ik heb gehoord dat de nieuwe ING-pinpas niet blijkt te werken in India. Wie is al geweest met zo’n zelfde pas en kan duidelijkheid geven?
Wij hebben nl alleen maar ING-pasjes.

Hallo,

Ja je kunt hier misschien wat meer over vinden bij www.aroundtheglobe.nl daar staan meer berichten daarover.

gr van Moira

Klopt daar had ik dezelfde vraag ook gesteld.

Hee!
Ik zit op het moment voor 5 maanden in India. Voor mijn vertrek in februari heb ik nog een nieuwe pinpas aangevraagd om te voorkomen dat ik in India zou zitten met een postbankpas die dan niet meer geldig was. Helaas bleek mijn nieuwe pas hier niet te werken. Mijn oude postbankpas deed het echter nog wel en tot mijn grote verbazing deed mijn nieuwe ING pas het hier een maand later wel (terwijl ik deze nieuwe ING-pas wel al een keer in Nederland had gebruikt) . Voor de rest gelukkig geen problemen meer mee gehad, maar ik kan je aanraden om je eventuele (oude) postbankpas ook mee te nemen. Het kan natuurlijk ook zijn dat deze problemen al lang verholpen zijn, maar daar zou je voor bij de bank moeten informeren! Een van de andere trainees in dezelfde stad had hetzelfde probleem; een ING-pas die niet werkt en na een paar weken op wonderbaarlijke wijze wel opeens werkt!
Succes ermee!
Bas

Ik heb geen oude pasje meer. Ik heb net met ING gebeld. En dit is globaal het antwoord:

Het heeft te maken met het feit dat er op alle nieuwe passen ook een nieuw chiplogo zit. Alle banken over de hele wereld moeten dit in hun systemen aanpassen. De meeste landen hebben dit al gedaan, maar met name derde wereldlanden lopen wat achter. Het kan dus zijn dat alle nieuwe passen van de diverse banken in sommige landen problemen geven. Het ligt niet aan de pas, maar aan de bank in het betreffende land waar je bent. Men adviseert om dan bij een andere bank te gaan pinnen. Diegene die ik aan de telefoon was net zelf in India geweest. Volgens haar zijn er al veel banken in India die de aanpassingen al hebben verricht en dus gewoon geld geven uit de pinautomaat met het Maestro logo. En wil je nog meer zekerheid: dan een credit card meenemen.
Zij vertelden me dat het geen zin heeft om een andere rekening bij een andere bank te nemen, omdat je dan ook een nieuwe pas krijgt en hier net zo goed dezelfde problemen mee kunt krijgen.

Bas het kan dus kloppen dat je pas het een tijdje niet deed en toen ineens wel. De betreffende bank heeft vermoedelijk hun systemen geupdate.