Volgens mij is dat hele topic verwijderd. Ik kan het in ieder geval nergens meer vinden…
Ik heb gemaild naar het Thaise Verkeersbureau, die vervolgens bij de ambassade geinformeerd hebben. De Ambassade zegt dat het paspoort tenminste 6 maanden geldig moet zijn bij binnenkomst in Thailand. Als bewijs stuurden ze me volgende mail:
*From: Consular Section, Royal Thai Embassy, the Hague [mailto:visumthai@gmail.com]
Sent: maandag 16 december 2013 12:42
To: info@thaisverkeersbureau.nl
Subject: Fwd: Question related to passport information
Dear Madam,
The rule is very clear : your passport needs to be valid for at least 6 months when arriving in Thailand. That it, no more no less.
Kind regards
From: info@thaisverkeersbureau.nl*
Nadien heb ik gemaild met KLM, die zeggen dat ik volgens hun regels (TIMATIC databas) gewoon zou kunnen boarden als m’n paspoort geldig is voor de periode dat ik in Thailand ben. Ze raadden me wel aan om toch uit te gaan van de info van de ambassade…
Vervolgens heb ik m’n vraag voorgelegd aan IATA. Ik heb aangehaald dat zij op hun site het volgende aangeven:
*"The IATA Travel Centre delivers accurate passport, visa and health requirement information at a glance
You can count on the IATA Travel Centre as your trusted, centralised source for the latest international travel requirements. The IATA Travel Centre is the most accurate source available because we draw on a comprehensive database used by virtually every airline, and information gathered from over 1,000 official sources worldwide, such as immigration and police authorities. What’s more, our user-friendly system is constantly updated, so when you search for destination-specific details, you can rest assured the information returned is both current and complete." *
Ik heb een mail teruggekregen waarin men aangeeft dat de vraag nu voorgelegd wordt aan experts op het gebied van TIMATIC.
Zodra ik antwoord heb zal ik het hier melden…