informatie

hoi,
ik ben zwientje en ben hier pas nieuw. ik zocht namelijk een site waar ik kan discusieren over marokko. het intereseert mij namelijk wel, maar ik zit met een probleem. ik zit in mijn laatste jaar en moet dus ook een eindthesis maken. onze eindthesis gaat over marokko. in november vertrekken wij dan ook met de klas naar marokko. iedereen heeft 2 onderwerpen gekregen en 1 daarvan dient om daar te gidsen. ik heb namelijk de menara tuin gekregen. ik moet daar dus zoveel mogelijk informatie over vinden om mijn gidsbeurt voor te kunnen bereiden wat mij dus niet echt lukt… :frowning: en we vertrekken al in november! mijn vraag is dus of iemand toevallig weet waar ik nog veel informatie kan vinden over mijn onderwerp. internet vind ik bijna niks en uit de boeken van de bib ook niet. Wie mij enige informatie kan geven is altijd welkom.

heb je in veel boeken in de bieb gekeken?
ik ga me best voor je doen wat wil je weten?
je hoord van me als ik iets vind

hey tegri, bedankt voor je reactie.
wel ikzelf heb 3 boeken uit de bib waarvan 1 boek compleet nutteloos is, maar omdat heel de klas dus boeken nodig heeft over marokko is er nergens nog een boek te vinden wat het natuurlijk niet gemakkelijker maakt om informatie te vinden.
mijn onderwerp is dus over de menara tuin dat handelt over olijfbomen enzo en het is dus de bedoeling als we in marokko zijn bij de menara tuin dat ik dus aan heel de klasgroep ga uitleg geven daarover, als een echte gids dus. ik heb het een en ander al gevonden maar het meeste komt allemaal op hetzelfde neer. dus niet genoeg om toch een minuut of tien te kunnen praten. ik ben alvast heel tevreden dat je mij wilt helpen.

ik heb al mijn boeken nagekeken en er is weinig verschil allen vertellen het verhaal dat een sultan in de nacht liefdesavonturen beleefde om de dame daarna te verdrinken
misschien moet je er een verhaal bij vertellen over de olijfbomen
succes verder
heb je het verkeersburo in brussel al geprobeerd

ja, dat verhaal heb ik ook gevonden. mss heb je wel gelijk en moet ik nog iets vertellen over de olijfbomen zelf. keb echt alles uitgezocht nu. mijn boeken, de bib, ben zelfs net terug van de boekhandel, niks nuttig en ik wil ook geen boek kopen van bijna 40 euro als er bijna niks instaat. ik heb nu alles al geprobeerd om in een mooie tekste te zetten en ik kom aan 1 pagina en een kwartje. absoluut nie veel dus als we moeten 3 paginas hebben :mad: en ik dit begin volgende week al moet indienen voor een controle. bij het verkeersbureau in brussel ben ik nog niet geweest neen , ik weet eig zelfs nie wa dat da is?
webben nu zelfs ook een algemeen onderwerp gekregen voor onze gip, de klederdracht heb ik. keb al heel wat gezocht eens kijken waar ik zal geraken daarmee.