Informatie over Tripoli

Een hotel in Tripoli waar ze gewend zijn aan Westerse bezoekers:

Al Kendi Hotel (in het Arabisch: Foendoek Alkendi):
Al Kendi Street (in het Arabisch: Sharia Alkendi)
tel. 00-218 - 21 444 81 24, (/23 /25)
fax 00-218 - 21 334 25 10
[EMAIL=“info@al-kendihotel.com”]info@al-kendihotel.com
www.al-kendihotel.com

lift aanwezig,
in veilige buurt gelegen,
dichtbij het Groene Plein (centrum)

Normaalgesproken liggen de temperaturen in Libie in de maand mei tussen de 17 graden 's nachts en 30 graden overdag. Vandaag was het er 34 graden, voor morgen donderdag wordt 28 graden verwacht, voor vrijdag 38 graden, voor zaterdag 28 graden.

Aangeraden: zonnebrandcreme meenemen, een doek of hoed om het hoofd af te dekken, een zonnebril, keeltabletten (i.v.m. effecten airco).

Kan ik zo maar een taxi nemen in Tripoli?
Antwoord: Ja, al zal er misschien een taalbarriere zijn.

Kan ik vrij rondlopen in Tripoli?

Antwoord: Ja, niemand legt je een strobreed in de weg. Er zijn geen vervelende kerels die je als vrouw aanspreken, de mannen kijken beleefd weg als je er aan komt lopen. Aan de andere kant is het zo, dat als je iemand benadert en bijv. om de weg vraagt, de mensen zeer vriendelijk reageren en alles zullen doen om je te helpen.

Als je bijv. de weg kwijt bent of ver bent afgedwaald kun je altijd nog gewoon een taxi terug naar je hotel nemen.

Veiligheid
Ik heb zelfs in het holst van de nacht rondgedoold in de overdekte straten van de achterbuurten van het oude stadscentrum. Geen probleem.
Ik heb in het holst van de nacht rondgedoold in het havengebied van Tripoli. Niemand die er acht op slaat.