Informatie over natuurpark Corcovado

Hi Tanja,

Vanaf Puerto Jimenez vertrekt er een publieke jeep naar Carate. Je zit dan op een houten bankje in een open ruimte in de jeep en de rit duurt tussen de 2 en 2,5 uur. De kosten zijn 10 USD per persoon. Je kan inderdaad ook zelf rijden en je auto achterlaten bij de pulperia (beveiligd) te Carate. Momenteel zijn er dagen dat het nog best veel kan regenen (maand november) op het schiereiland Osa en raad ik aan om je auto gewoon achter te laten in Puerto Jimenez.

Als jullie de hike gaan doen dan is het beter om de auto achter te laten in Puerto Jimenez en bijvoorbeeld te hiken vanaf ranger station Los Patos naar Sirena ranger station en dan vanaf Sirena naar La Leona ranger station en dan vanaf Carate naar Puerto Jimenez terug. Je kan ook een dag gaan hiken/wandelen in het nationaal park Corcovado bij la Leona ranger station.
Of de bagage laten overbrengen naar Drake Bay, hiken vanaf La Leona naar Sirena en dan met een bootje de volgende dag naar Drake Bay. Als jullie willen overnachten te Carate is La Leona lodge of Luna lodge een optie! Voordat je het nationaal park Corcovado bezoekt, is het belangrijk om het reserveringsformulier te hebben met de entreegelden, die betaald zijn. Mocht je meer informatie nodig hebben dan kan je altijd een e-mail sturen aan info@unicotravel.com. Geniet van jullie reis.

Pura vida,

Barbara
Unico Travel

Een paar wijzigingen m.b.t. de informatie in het bericht. De entree bedraagt $15 per persoon. Dit was $10. De kosten van maaltijden, slaapplaatsen en kampeerplekken blijven hetzelfde. Ook is het niet meer toegestaan om het park te betreden zonder gids.

Mario en Manon

1 like

Super deze info te lezen!
Ik vond altijd al dat het super duur was. Kwam op 3 nachten voor 2 personen al aan 1200 euro.
Blijkbaar kan het toch iets goedkoper.
Ben er alleen nog niet over uit of ik in corcovado zelf zou overnachten of in mono feliz en dan een dagtrip doen.
Wat raden jullie aan? Graag zou k isla del cano ook bezoeken.

Ik heb hier nog niets gelezen over de nieuwe ingang tot Corcovado: de El Tigre trail vanuit Dos Brazos.
Wat is jullie mening daarover?

El Tigre is een nieuw pad door Corcovado vanuit het dorp Dos Brazos de Río Tigre. Dit pad gaat langs grondbezit van boeren en voor een deel door het park. Als het gaat om het spotten van wildlife kun je er niet te hoge verwachtingen van hebben. Dit gebied kampt namelijk al jaren met de gevolgen van de acties van stropers. Dit pad is eigenlijk gemaakt om meer toezicht te kunnen houden. Ook gaat een groot gedeelte van het pad niet door ‘primair’ regenwoud maar door ‘fincas’ van de boeren. Het pad is 7 km lang en het kost ongeveer 6 uur om het te bewandelen; dit kan alleen met een gids. Als je kiest voor een overnachting in de buurt van Dos Brazos dan is het een optie, maar als jullie op zoek zijn naar wildlife en een mooie wandeling door primair regenwoud dan is het beter te kiezen voor ander pad door Corcovado.

Succes!
Mario en Manon