Corcovado: advies gevraagd!

Beste reisgenoten,

Over exact een maand vertrekken wij voor 21 dagen naar Costa Rica. De laatste 5/6 dagen van onze reis willen wij doorbrengen in Corcovado. Wat wij in ieder geval willen doen is:

• overnachten in Sirena Ranger station
  • overnachten in La Leona
  • De wandeling maken van Sirena naar La Leona (of omgekeerd)

Ik heb dankzij een aantal actieve deelnemers op dit forum een hoop informatie kunnen vinden. Bijvoorbeeld de boottijden van Sierpe naar Drake Bay en vice versa. Wat ik alleen niet heb kunnen vinden zijn de tijden van boottochten van Sirena naar Drake Bay en hoe dit te regelen… maar misschien heb ik er wel totaal overheen gelezen!

Ook vroeg ik mij af of je per boot van La Leona naar Sirena kan… en zo ja, hoe dit te regelen? Dit omdat de wandeling van 16 km zeker op onze lijst staat… maar een dag later dezelfde 16 km weer terug voor ons net iets te veel is…

Zoals wij het nu in gedachten hebben is de huurauto en 1 van onze backpacks achterlaten in Sierpe, per boot naar Drake Bay, daar overnachten en de dag erna naar Sirena vertrekken. Maar misschien is het wel mogelijk om vanuit Drake Bay per boot naar La Leona te reizen… dan zouden wij vanaf La Leona de wandeling naar Sirena kunnen maken…

Wij horen het graag! Dank alvast!

Vanaf La Leona gaan geen (regelmatige) bootdiensten naar Sirena. Het werd wel gedaan maar door hoge golven en gevaarlijke stromingen eigenlijk nooit meer. De beste optie is om de auto in Sierpe achter te laten om vervolgens Drake Bay te bereiken per boot. Vanaf daar ga je met de boot naar Sirena om hierna naar La Leona te lopen. Later zul je dan terug naar Sierpe moeten om je auto op te halen. Een touroperator zou dit voor je kunnen regelen. Let wel, niemand mag het park in zonder een gids.

Succes!

Mario en Manon

Dag Mario en Manon,

Dank voor de info!! Heb de kaart er nogmaals bijgepakt en was even benieuwd naar de route van de touroperator… Is dat de oostkant langs carate, puerto jiminez etc? Zo ja… Is het dan niet makkelijker om de route andersom te doen, dus de huurauto in carate in te leveren… Dan La leona, wandelen naar Sirena en dan naar drake bay, overnachten en naar Sierpe?

En… Zijn er vaste boottijden van sirena naar drake bay en vice versa? Of dien je dit ter plekke te regelen met een touroperator?

Gids zal ik eens uitzoeken, misschien handig dit vantevoren te regelen.

Bedankt tot zover :slight_smile:

Via Wereldwijzer app

Wij denken dat de auto inleveren/op laten halen in Puerto Jiménez of Carate je meer geld zal kosten. Of je vindt een autoverhuurbedrijf met een kantoor in Puerto Jiménez. De trip zou dan zijn: Puerto Jiménez-La Leona-Sirena-Drake Bay-Sierpe. De touroperator kan advies geven over wat te doen met de bagage die je eventueel wilt achterlaten. Hij kan hier zorg voor dragen. Als je de omgekeerde route zou volgen dan lever je de auto in Sierpe in. Hier kun je je bagage achterlaten. En later laten brengen naar het eindpunt.

De boottocht van Drake Bay naar Sirena wordt eveneens geregeld door de touroperator. Voor een tour met overnachting in rangerstation Sirena zouden wij je willen adviseren dit zo snel mogelijk in orde te maken.

Succes!

Mario en Manon

Winner Certificate of Excellence Tripadvisor 2012-2013-2014